Ja ställ upp även 600an nockså.
De nyare motorerna med elpump ger bet mer olja ca 2,5% om jag mins rätt vad Asker skrev?
Här har du en video på hur man gör men du behöbver inte skruva bort något alls som Bikeman gör, de gör de bara för att de ska synas väl. Du ger bara full gas så skruven kommer mer rätt och lång förlängare på hylsnyckel 8mm hylsa och lossar muttern. Låååång platt skruvmejsel för att justera skruven,. Nu när jag ställt in båda mskinerna till ca 2,8% genomsnitt så är skruven inskruvad minst ca 4 varv vs org så de finns inte mycket gänga kvar för låsmuttern. Obs dra inte åt låsmuttern så hårt för då vrids hela bryggan den sitter i och då kan den ge käpprätt fel mängd! Jag dfrar mutter väldigt löst men lägger på silikon över låsmuttern som säkerhet. Använd inte gänglåsning för då går de inte justera skruven utan att bryggan vrids, de är ganska pecklig konstruktion på bryggan. De kan ta npågra dagars körning och omställning innan du ligger runt 2,5-3% jag fick justara om ca 3ggr. Jag kör även ca 0,5% olja i bränsletanken för att smörja kolven just vid insug för där spolas den med bensin helt utan olja! All olja från separat oljetank kommer bara in genom ramlager i vevhus. Om du kör 0,5% i bränsletanken också så duger de med max 2,5% via separattanken.