Gissa vem som svarade:laugh:Varför skulle jag svara på det och märka ut mig som en måltavla för potentiella tjuvar?
Tkr inte man ska svara på en sån här tråd helt enkelt..
Inte intreeserad i tråden=skit i den. Det är min mening
Gissa vem som svarade:laugh:Varför skulle jag svara på det och märka ut mig som en måltavla för potentiella tjuvar?
Tkr inte man ska svara på en sån här tråd helt enkelt..
Aja skriv du på hur pass "olåst/låst" din maskin är då, gör inte mig dessto större skillnad.Gissa vem som svarade:laugh:
Inte intreeserad i tråden=skit i den. Det är min mening
Är nog större risk om man lägger upp bilder på maskinen man har faktiskt. En del lägger ju tom ut dom med regnummer...Aja skriv du på hur pass "olåst/låst" din maskin är då, gör inte mig dessto större skillnad.
Men jag tipsar dig om att inte gör det, varför ta en så onödig risk?
Att berätta hurdan lås anordning/olåst skoter man har är ungefär lika säkert som att ge bort dit kontokort med kod skriven på baksidan och vilket person som helst på stan..
Bara dumt..
Var och en gör ju som dom vill (och alla bor ju inte på samma sätt heller, så det är svårt att generalisera). Har en bekant som tyvärr blev av med sin pärla för några år sedan, trots att den stod hemma på gården utan nyckel i och han satt i köket och åt frukost.nte så stor risk att den blir stulen här hemma egentligen..
Du spelar mkt tv-spel va?Min står i ett låst garage med larm, strömförande bur runt om och med IR sensorer överallt, hjälper inte det så plockar jag ner min Ak5C med granatkastar tillsats och plockar ut snubben :evil:
jag låser alltid skotern och tycker alla ska göra det.
folk som gnäller att deras skotrar blir stulna och dom har varit olåsta.
jag tycker det är bara rätt åt dom.
Haha spelar faktiskt inga tv-spel alls =) äger inte ens en spelkonsol. Men jag låser in den i ett bra garage som sitter ihop med huset ger ungefär samma effekt som ett bra lås..Du spelar mkt tv-spel va?
Kör med klass 3 lås + klass 3 kedja.
Han har nog gjort lumpen eller så är han intresserad i allmänhetDu spelar mkt tv-spel va?
Kör med klass 3 lås + klass 3 kedja.
Så om jag skiter i att låsa min bil och lägger nyckeln på solskyddet för att göra det enkelt för mig så får jag inte skylla mig själv ifall bilen stjäls?känns dumt att behöva kedja fast saker bara för att folk inte kan skilja på ditt och mitt. snart rullar dom upp ens bil på ett flak och far iväg och då ere bra rätt åt dom för att dom inte satte fast det där armeringsjärnet i asfalten med kedjor runt bilen. näääedu skulle vara dödstraff på det här med att stjäla saker eller att man iallafall gör som i iran att man hugger av dom handen så kanske det skulle lugna ner sig. som turen är så har jag kunnat lämna skotern ståendes under natten utan att nån ha tagit den. men att säga att det är ägarens fel för att man inte KEDJADE fast skotern när den blir stulen är lite lågt. snart väntar man på att man måste förankara huset oxå. känns förbannat synd att man ska behöva låsa fast varenda ***** pryl bara HALLÅ vi sitter i Sverige år 2009 snart och lösningen verkar ligga långt ifrån
Han har nog gjort lumpen eller så är han intresserad i allmänhet
AK5C finnes inte i så många spel vad jag vet.
Så om jag skiter i att låsa min bil och lägger nyckeln på solskyddet för att göra det enkelt för mig så får jag inte skylla mig själv ifall bilen stjäls?
Man kan trots allt påverka vilka saker som blir snodda i en viss utsträckning.
Att låta en -09 stå ute utan lås på gården är totalt helkorkat, då får man faktiskt skylla sig själv.
Notis; KLass tre lås med en klass tre kätting (som räcker till två skotrar) går på lite över 1000 lappen på clas ohlson. Värt eller inte? Upp till er.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=57472917
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21954378
Vilket aldrig kommer hända.har jag sagt det ? uuhm nej för såhär är det . likaväl som med en bil så bör det (enligt mig) räcka att man ställer skotern sin bakom huset utan nyckel. ska fan inte behöva kätta fast allt man äger. i stor utsträckning så är vi alla på forumet och i skotersverige iblandad i detta eftersom att många av oss köper tveksamma skotrar utan papper till en billig peng. får vi bort det så finns det ingen större anledning att stjäla en skoter annat än att ha för privat bruk och marknaden för stulna skotrar skulle sjunka lika snabbt som yamaha i djupsnö
Vilket aldrig kommer hända.
Folk kommer fortfarande köpa reservdelar, stulna skotrar i liknande takt som det gör med bilar. Marknaden kommer alltid och finnas.
Och man kan trots allt sno en skoter för att själv bruka den.