Hur ser ni till att få er skoter levererad när ni beställer ny? (Främst Boondocker)

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Har nu varit och beställt lite sidodelar till maskinen som förhoppningsvis kommer nästa vecka.

Reservrem (kostar nästan 2000!!)
4l Olja (BRP Helsyntet - kostade plenty den med!)
12V-uttag
GPS med fäste
Vita SLP
Vitt bukskydd
Förvaringsväska (nån BRP-variant)
Vent-kitt till variatorsidan (hellre föregå än föregås)

Skippade handskydden (tenderar ju bara gå sönder - köper ett par varma lovikka istället)

Blev en rätt bra slant utöver själva skotern, men vafasen :)

Nu är det väntans tider!

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
De flesta skotrar kommer utan skylt så det kan du behöva beställa i förväg.

Ang. tändstift så skulle jag inte bry mig om att ta med några. De som sitter original ska man dock byta vart tredje år eller efter 10,000km.
Har för övrigt inte hört om någon som fått släckta stift på en E-Tec heller.
500 mil på 800an, går lite hårdare åt på storebror än 600an.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Skippade handskydden (tenderar ju bara gå sönder - köper ett par varma lovikka istället)
Om du ändå skulle frysa om tassarna kan jag strångt rekommendera SKINZ hantagsskydd som är av mjuk typ som inte går sönder som alla i plast, är dessutom mer kupade vilket skyddar bättre. Jag å svågern har köpt sånna.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Om du ändå skulle frysa om tassarna kan jag strångt rekommendera SKINZ hantagsskydd som är av mjuk typ som inte går sönder som alla i plast, är dessutom mer kupade vilket skyddar bättre. Jag å svågern har köpt sånna.
Har faktiskt kikat på exakt någon sådan lösning, så blir det kallt är det sannolikt något sådant man köper...