Hur stort släp?

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Tvättargumenter borde väl vara en non-issue i och med att 4P har lackerade kåpor nu? Eller är dem svårtvättade ändå?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Tvättargumenter borde väl vara en non-issue i och med att 4P har lackerade kåpor nu? Eller är dem svårtvättade ändå?
Ja, han Rossi är något oinvigd i det hela.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Ja, han Rossi är något oinvigd i det hela.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag får väl ursäkta att jag inte hade koll på att 4P har lackerade kåpor nu?!
Sitter då inte och kollar på alla nya modeller när man redan har en vagn som man är nöjd med.
Men nu finns det väl fler än 4P som har alukåpa, eller?

Kanske bara är jag, men alukåpor (olackade) tycker då inte jag ser lika fina ut efter några år, till skillnad mot dom nya hos handlaren..
Men är dom lackade så är det ju en annan femma.
 

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Jo. Just 4P tror jag bytte till lackerade kåpor för i år. Helt klart trist med olackerat alu där ett par år gammalt släp ser ut som det är flera årtionden.

Försökte hitta något nypris på dito Reko-släp med glasfiberkåpa på nätet men det gick inte så bra.
 

Cat man

Välkänd medlem
13 dec 2011
186
0
6
Härjedalen
Hur menar du att du pallar upp skidorna?
Låter fan otroligt.
RMK:n är ju 327 cn enl. spec.
Sen antar jag att man måste lyfta ut bakändan mot lämmen, då åker ena skidan fram och den blir ännu längre...
Säger du att det går tror jag på dig, men det låter konstigt...
Det stämmer bra att längden är ganska precis, jag vat tvungen att mäta Rmkn innan jag lastade den . Hcren är min så den vet jag går in med några cm tillgodo, och som du säger så sticker ju ena skidan fram när man drar baken mot lemmen (jag vet att det låter lite snuskigt :) .) Men då pallar jag under något i framkant på skidan så att jag kan dra upp skidan mot insidan av kåpan och får fram hela skotern ca 10 till 15 cm. Likadant gör jag med maskinen som står baklänges, då får jag ett avstånd mellan skotrarna på några cm. Har aldrig några problem med att dom rör sej heller då jag har 10 stycken invändiga lastöglor.
 
K

krickus

Jo. Just 4P tror jag bytte till lackerade kåpor för i år. Helt klart trist med olackerat alu där ett par år gammalt släp ser ut som det är flera årtionden.

Försökte hitta något nypris på dito Reko-släp med glasfiberkåpa på nätet men det gick inte så bra.
Runt 50k, dvs som ett 4P...
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Jag vill ha ett släp där man kan ha två längre skotrar på längden, inte bredvid varandra.
Såg ett väldigt smidigt sådant släp sist i jorm. Någon som har någon bild på ett sådant eller kan tipsa om något?
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Mycket fint släp! Men tok för dyrt för mig, kanske skulle nämnt att jag tänkt mig ett begagnat släp för inte så mycket pengar.
Det jag såg i jorm såg nästan hemmapulat ut, kollade regnr och den va från 77 :)
Det släpet hade inga lemmar eller så, utan bara skenor för skidorna och ribbor i mitten för mattan. Väldigt enkel men väldigt funktionellt byggt! Såg inte ut att kosta så värst mycket.
 

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Ligge man på ute på blocket så dyker det upp dito då och då, men försvinner ganska fort. Var ute ett häromdan i luleå för 13000 tror jag det var där det var lastat 4 skotrar på iof blandade längder och duktigt pusslat. Inte vackert men ...

Såg ett boggiesläp i umeå på blocket nu för 32000 som såg betydligt proffsigare ut för 4 stora. Hade varit intressant för mig om jag hade haft en bättre tomt, inget man vill ha på en liten villatomt och är ju groteskt som trädgårdssläp övrig tid när det inte ska dras skotrar...