INDY-500 EFI ( 1994 ) med mystiskt fel... ?

johansen

Medlem
2 nov 2006
46
0
1
Estersmark
hej jag har en polaris indy 500 från 94 med efi´. Jag köpte skotern för 1 år sedan, när jag sköpte skotern så gick den som ett spjut men nu när man ska dra iväg så är den bara slö det behövs cirka 30m inna den börjar varva upp jag har jobbat mycket med sekundärvariatorn, spänt fjädern, rengjort båda, bytt remen. När den är kall så går den bra men efter cirka 2-3 min så går den som en gammal sno-tric. Skulle bli glad om nån kunde hjälpa mig.:)
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Sv: vet ej vad felet är

tycker att det låter som att någon temp givare spökar, kan ju vara batteriet, stor del av alla efi problem är batteri fel.
 

johansen

Medlem
2 nov 2006
46
0
1
Estersmark
Sv: vet ej vad felet är

batteriet har frysit sönder 2 gånger har bara bytt vatnett och ladat det igen men har batteriet nån betydelsen när skotern är igång eller styr det där bränsle insprutningen?
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Sv: vet ej vad felet är

johansen, jag har haft samma problem som dig. jag böt batteriet och då funkade det!
 

johansen

Medlem
2 nov 2006
46
0
1
Estersmark
Sv: vet ej vad felet är

men ni tror inte att det kan vara variatorn men jag provar bytta batteriiet så får jag vell se hur det blir:)
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
Sv: vet ej vad felet är

Du skriver att den går bra när den är kall, då kan det vara som sagts tidigare tempgivaren. Men 95% av alla fel på efi maskiner som skrivs om/hört om så är det batteriet som felar.
 

infront_off

Medlem
25 nov 2006
24
0
1
Sv: vet ej vad felet är

har batteriet frysit sönder så e de bara att byta de för då e de slut.. man ska hells byta batteri varanat år för att efi:n ska funka som den ska.. hälst ska man ta ut batteriet åxå när man ställer undanden förvintern.. testa köpa ett batteri kostar kring 700kr de e värt det.. ditt batteri är ändå slut..
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Äldre polarismotor i ett nötskal... Så är dom, du måste upp i lite varv innan det börjar hända något. Sätt i en hårdare fjäder i lilla variatorn så du ökar tillslagsvarvet.