Tycker du ska kontakta dom och kolla om dom kan skicka med "United States Postal Service", dom har "flat rate" kuvert som kan skickas med post. Heljockes mycket billigare än "ditt" alternativ. Fick idag 2 vevstakar från USA i min postlåda, fraktpris 11.95$ totalt från Kalifornien. Det du! Och dom var inte lätta...Aha! $83 låter iofs klart billigare än svenska priser, men när jag testar lägga en order så blir frakten c:a $140 för 2 och c:a $125 för en! Tar man det ggr 7,7 och dessutom moms på det, den lär man numera oftast åka på, så är man uppe i svenska priser... Tror jag köper en till att börja med som jag slänger in på nedre axeln då den är mycket mer svårbytt pga att lådan måste lös. Får ju då en beg i reserv till övre axeln. Dessutom sa "dealern" att det värsta som händer är att splines:en i hylsan ryker=driftsstopp men med hela axlar iaf.
Tog 8-10 dagar att få brevet.
Dom ovanstående priserna 140$, måste vara UPS, FEDEX eller liknande, då har du paketet på 2-3 dagar gissar jag på.
Men, visst, byter du en så har du ju en i reserv. Bra tänkt. Bara synd att skotrar aldrig går sönder då man är nära verksta'n...