Kolla om du har växelspänning (minst 12 Volt) med mutimeter ut från motorn. Alternativt rycker du ur kontakten** vid motorn och ohm-mäter mellan kablarna (samma som det bör vara spänning ut på): den helt gula och den gula med svart strimma. Där bör du ha ca 0,25 Ohm, det är lite motstånd...nära kortis faktiskt...så kolla först vad intrumentet visar själv genom att bara mäta (korstsluta) instrumentets kablar. ** jorden måste kopplas bort innan du ohm mäter. Har själv samma problem...så jag ska kolla detta innan jag ger mej på att kolla på spänningsregulatorn.
Hur ser din lysspole ut ? vad kostade den ? är det samma till en 82a ?
Har hört att det är väldigt ovanligt att lysspolen går sönder....och om den går.....så är det inget som kan ha sönder den...säger en kille på M-Performance
Måste fixa lyset jag med....sliter hårt på skotern å köra på sommarhalvåret när det är ljusare
Mvh Per-Anders
Lynxen står nu i dvala med traisga vändhjul