John Deere Liquifire 643 Turbo -80

JohnDare

Medlem
7 sept 2010
16
0
1
Strömsund
Jaja, för att inte glömma turbotjutet vi hör i våra tankar! eller ja, mer våra drömmars drömmar än så länge.. men jag håller helt med om vad rikard säger angående lacken, bilderna är inte rättvisa på en fläck gentemot hur fint det verkligen blev! :biggrin1: nästa vecka ska väl framvagn vara monterad, och en boggie skulle mer än gärna fått sitta på plats, så man kan ställa den på mark i alla fall, och med lite tur få visa upp den på veterantävlingen "värst på flon" den 12 feb som äger rum här i strömsund!

saftblandarN

Välkänd medlem
9 feb 2010
174
0
6
Övik
Minns inte vad ni hade för mått på eran drivaxel och orkar inte gå tillbaka och leta. Har ett par mountain cat 600 -02 orginal drivhjul, innerdiameter 27mm. Vet som sagt inte om dom passar till erat monster. :)

Pm:a om ni vill ha dom

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Vi måste slita 48/7 med den för att ens kunan visa upp nåt till helgen som det var tänkt.. tyvärr går det som det går med leveranserna

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Har ni den rullande tills på lördag? Kommer tyvärr inte att kunna åka dit å kolla då ja ska spendera hela lördagen på Ikea och försöka få ihop allt jag behöver inför flytten... Men när den e klar så får ni allt höra av er :)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Projektlogg 11 februari
Totalt: cirka 165 arbetstimmar.

Nu har vi slitit ihjäl oss för att kunna visa upp något och eventuellt skaffa sponsorer under morgondagens skoterevent i Strömsund.
Vi fick till slut beställa nya 8-kuggars nonsliphjul som kommer i eftermiddag. Dynan har lämnats på omklädning och under nästa vecka ramlar vår boggie in.

Lite puts på sekundären så den ser lite trevligare ut.

Wiho.. framvagnen provmonterad! :happy:

Sedan kom härket ner på marken och farsans skoter fick visst låna ut en boggie så länge..! Vi kommer inte använda några yttre boggiehjul på den riktiga boggien och mattan är bara 34cm bred så hjulen sticker ut på denna.

Kombinera studier med verkstadsnätter när du kommer hem runt tretiden... Det är på bristningsgränsen hela tiden om man ska skratta eller gråta.

Mycket viktigt för syns skull. Klippta rostfria plåtar får agera täcklock åt den gulliga stänklappen.

Framvagnshöjningen var välbehövlig.. den är inte hög direkt!

Glömde jag säga att vi söker efter en hel huv?! Även frontbågen skall målas.

Jag gillar stuket... men det är en bit kvar! He he he...

Finns att skåda på Värst På Flon här i Strömsund imorgon 12 februari!