Köpa ny lekskoter eller behålla F8?

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.624
99
48
Örnsköldsvik
Med lite inställningar går nog det mesta att "åka rulle" med.
Brorsan hade en MXZ 600 -08 (XP) som var helt jävla okörbar (inte broder som justerat utan måste vara tidigare ägare), gick inte att skråa minsta lilla för så fort du rörde gasen lyfte den skidorna rakt upp.
Men visst var det lite roligt också. Men mest värdelöst. =)

Phixip

Medlem
19 dec 2015
34
0
1
Västernorrland
Rev 440 med 800 snurra måste väl va den mest populäraste "rulle" skotern
Rotax 800 är tyvärr något jag aktar mig för ;) Jo en mxz 600 är en riktig jävel på rullen :D Läste lite igår om "xrs" kan den vara ännu bättre än vanliga mxz reven tro? Den har ju förstärkningar från crossmodellen RS

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Även jag har varit ung och haft "rulle" skotrar!
En rolig liten sak var en mxz 600 ho -05, nerdrevad, v-force3 och 44mm matta så var man i mål.
Det ja gillade med den var att man bestämde själv när man ville åka bakmatta, så gick även att åka som en normal människa med skidorna i backen då man ville :)

+ på den var driftsäkerhet, billig i drift, försäkringar osv!

Phixip

Medlem
19 dec 2015
34
0
1
Västernorrland
Det ja gillade med den var att man bestämde själv när man ville åka bakmatta, så gick även att åka som en normal människa med skidorna i backen då man ville :)

+ på den var driftsäkerhet, billig i drift, försäkringar osv!
Hur menar du då?:) Och fungerar vforce reeds verkligen superbra? Och vad kostar de?

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag har haft en rave 600sdi. Den var slö trots v-kit. Jag har också haft en rev blair morgan 600 med vkit och 44, den var heller inget tjohej. Jag hade satsat på en 800.