köpa xp tnt?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
hur lyckas du undvika att dämparna slår igenom på näst lägsta fjädersäningen ? Jag måste köra på det hårdaste läget både på fram och boggi flädern för annars bottnar fjädringen lätt :hmmmm: iof så har jag plockat bort krängnigshämmarn men ändå ? Har även ställt in lite högre högfartskompresion på den bakre boogiedämparn. och jag väger 90kg !
 

Grovestream

Aktiv medlem
12 feb 2009
90
0
6
Piteå
Förstår inte heller! Är som ett benrangel, 180cm lång och väger 65 kilo och jag får fjädringen att bottna vid hård ledkörning!
Har ni ställt om förspänningen på främre boggiefjädern?
 

pelo

Medlem
18 nov 2007
32
0
1
Örnsköldsvik
Har själv en xp tnt -08 och är ruskigt nöjd med skotern! Det som har varit problem är ju såna saker som går på garantin och uppdateras, drivaxel, x-tra vändhjul, handtagsvärmare & en del problem med att oljebehållaren läker från locket då gängningen inte håller tätt.

Men som sagt det fixas! Och sen så har du en kanonskoter, det är få 600:eek:r som skjuter remmar, *problemet har oftast varit att när de byter rem så körs den inte in före fullt ös. (*Enligt auktoriserad skidoo firma i Umeå)

Du får en LÄTT och lättkörd skoter, bränslesnål (från ca 1,4) går bra i djupsnö, helt ok effekt. Det negativa som inte går på garantin är att det ENDAST är 32mm kammar på den original. Har själv bytt till 44mm matta och drevat ner den 2kugg. Vilket är att rekommendera!

Köper du en xp så kommer du garanterat att bli NÖJD!
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Har själv en xp tnt -08 och är ruskigt nöjd med skotern! Det som har varit problem är ju såna saker som går på garantin och uppdateras, drivaxel, x-tra vändhjul, handtagsvärmare & en del problem med att oljebehållaren läker från locket då gängningen inte håller tätt.

Men som sagt det fixas! Och sen så har du en kanonskoter, det är få 600:eek:r som skjuter remmar, *problemet har oftast varit att när de byter rem så körs den inte in före fullt ös. (*Enligt auktoriserad skidoo firma i Umeå)

Du får en LÄTT och lättkörd skoter, bränslesnål (från ca 1,4) går bra i djupsnö, helt ok effekt. Det negativa som inte går på garantin är att det ENDAST är 32mm kammar på den original. Har själv bytt till 44mm matta och drevat ner den 2kugg. Vilket är att rekommendera!

Köper du en xp så kommer du garanterat att bli NÖJD!

Jag kan bara instämma har inte haft några problem med min -09a helt suverän ledpiskar skoter,tog ett tag innan jag kom överens med den (körde rev 600 ho innan) men nu är jag helt såld..... slår dom flesta på fingrarna enligt mig....
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Orka slösa pengar på en ski-doo :rolleyes: bara skruva och massa garanti jobb, man vågar ju inte fara till fjälls utan att vara livrädd att den ska totalt skära ihop eller annat, nä RAT de är vad det är alltihop ! :D

Men ska du prommt ha en så lyckat till iaf.
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
hur lyckas du undvika att dämparna slår igenom på näst lägsta fjädersäningen ? Jag måste köra på det hårdaste läget både på fram och boggi flädern för annars bottnar fjädringen lätt :hmmmm: iof så har jag plockat bort krängnigshämmarn men ändå ? Har även ställt in lite högre högfartskompresion på den bakre boogiedämparn. och jag väger 90kg !
-08 xp är hårdare i fjädringen än-09, det är även ändrat en del andra saker i boggin. om det blev bättre eller sämre vet jag inte ,har själv inga problem med att det bottnar på min -08.
 

Aquafresh

Aktiv medlem
6 apr 2008
78
0
6
någon som har fått sina dämpare att funka ok eller är det att chimsa som gäller?
Funderar själv på att schimsa om men hur ska man schimsa dom då? RS shimsning eller schimsar dom typ efter hur tung man är osv?
Vars finns det någon som schimsar dämparna som är bra och billig?