Köra med "stjärnor" i Kanada.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Någon här som har varit och kört med Bret Rasmussen? i så fall När åkte ni och hur många dagar?
Jag och en kompis passade på att åka tre dagar med Rasmussen när han var i Sverige -12.
Kan varmt rekommendera honom framför Burandt om man vill ha mer konkret utvärdering av vad man är bra på och vad man behöver träna på -och i såna fall hur.
Burandt är skitrolig, men där är det mera: "Har du bokat körning med mig, så måste du ha sett klipp på YouTube vad det handlar om, kan du inte hänga på kanske det är bättre att du flyttar till en grupp med lite lägre nivå"

Skinner är nånstans mellan Burandt och Rasmussen i sin framtoning, snarare mer Rasmussen.
Väldigt hjälpsam och väldigt bra att snabbt förklara bra och dåliga sidor på körningen hos kunderna. Absolut genomtrevlig och hysteriskt rolig exakt hela tiden!
Ska bli otroligt intressant att se vad som händer där i vinter, men skulle jag välja mellan han och Burandt skulle jag lätt föredra en vecka med Skinner!

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Glömde svara på frågan om Rasmussen...
Här i Sverige var det nog tio stycken i gruppen om jag minns rätt.
Väldigt mycket friåkning, men antagligen runt en halvtimmes one-to-one med Rasmussen per dag.
Nu var det sånt extremt tryck på platser dom dagarna han var här, har för mig att sex personer per grupp är max normalt sett.

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Är det någon som har tips på bra uthyrare/guide att åka backcountryåkning med i antingen området runt Banff eller kicking Horse i Kanada? Det behöver inte vara någon "fancy" kändis att åka med utan en mindre firma/guide går minst lika bra om ni frågar mig.

Jag kan även tänka mig att åka till någon annan ort i närheten då tillgång till bil finns.

Jag och sambon ska åka över på semester i ca 10 dagar med skidåkning som huvudinriktning och jag tänker inte lämna Kanada utan att fått uppleva eller åkt skoter i deras pudersnö en dag eller 2 =)

Tacksam för svar. / Johan.

9 sept 2015
35
2
6
Jukkasjärvi
Tja, ett billigt alternativ är ju att boka plats på POLARIS RIDERSCLUB träffarna, där brukar ambasadörerna dela upp sej och ta grupper om 3-10 pers.. I björkis bangade alla pågrund av vädret så vi fick slakta alldeles själva... tror det var typ 4 andra åkare som hängde med! polarn köpte en skidanläggning i Gäddede som han nog tänker erbjuda körning från.. men man vill ju ha kvalitetsåkning själv;)