Kyla/köld

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
-30 i Arjeplog.. Igår -22, då var jag och Pejij ute en liten sväng. SRXen gick dock som en påse nötter, tror den går både för fett och sen tror jag att jag fått en ispropp någonstans. Den står i varmgarage och väntar på handskydd från Kalix nu iaf, så vi får se om problemet är borta då den ska ut igen :rolleyes:

Den var dock inte så tung att få igång som jag trodde, har ju hört såna skräckhistorier om tripplarna då det är kallt ute, men jag drog väl bara en 8-10 drag så hoppade den igång. Det överlever man helt klart. Att Pejijs M7a hoppade igång på tredje draget efter att ha stått en månad eller så, det tycker jag inte vi ska nämna i sammanhanget.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Strax över 30 minus här imorse, bilen har stått i två dygn i denna kyla samt inatt när det var över 30 minus och den small igång utan motorvärmare endå, tysk kvalitet :)
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
32minus här där ja bor å idag gick sol stolen sönder då ja sola i vår värmen plast å kyla går inte ihop å ölen blev för varm så ja fick ställa den i skuggan:biggrin1:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Idag var det -32C när vi for iväg på skoterturen och när vi kom hem efter att ha kört 86,1km så hade det hunnit bli -32,5C Det var en riktigt härlig tur med väldigt vackra vyer
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Bra nog ihopfrusen gammvolvon min nu.
Fulladdat batteri, men startmotorn orkar inte dra runt motorn :D
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
bara -25 här nu :) Golf dieseln vill dock inte få upp nå temp när man kör. Även fast det är ny termostat och kartong framför kylaren :p
 

freedee

Välkänd medlem
26 okt 2009
178
0
6
HärligaHärjedalen
Några polare som for iväg till funäsdalen för å skotra lite.. -37 Ha ha.. så gåre när man inte kollar vädret. sitter å huttrar i stugan dom :biggrin1: