Kyla/köld

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
När man äntligen fått munstycken osv så man vill ut å testa vad händer? Jo det blir -35 på natten och -28 nu mitt på dagen :/
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
tycker de ää skönt ja, ä ju bara å klä på sig.

synd bara att allt fryser fast å blir svårstartat å jävlit
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Varit kring -30 här i Töre hela veckan.
Nu är det dock bara -7 så nu blir det ut och värma upp skotern.
Peppen är på max :)
 
K

kenth

Nu är det bara -12 i Säter,Dalarna. Men jag var ute och körde när det var -25 för ett par dagar sedan. Inga som helst problem. Fryser lite om händerna när jag ligger och långkör i det öppna, men när man kör aktivt så är det hur lugnt som helst. Har detta på mig när jag kör.

Underställ. Helly Hansen
Lager2: Craft(endast upptill)
Lager3: Altitude Fleecetröja
Byxor: Snowgear Drop
Jacka: Burton snowboard skaljacka
Skor:Northface -40
Handskar: Burton gore-tex
och en hjälmhuva, crosshjälm och goggles.

Jag har en Mxz 600 E-TEC och den startade på första rycket full i is och -25 som sagt. Alltid första rycket!!!
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Det var -43 imorse där jag praktisera. Va mellan -36 och -30 under dan...
Lite småkyligt:p

Nån mer som har haft det lite små kallt ?
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
36,7 minus som kallast natten till igår, 34 minus större delen av gårdagen, 34 minus som kallast inatt och 20 minus nu. man firade vid 25 minus genom att gå ut på gården å meka lite, skotta lite, planera till en snöramp för hjulingen att styra undan mer snö på. två underbara timmar utomhus. =D
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Inte allt för kul att jobba utomhus i dessa kyliga dagar, ingen köldgräns har vi heller, minus 28 grader imorse när vi började och sedan höll det sig väll runt 20-25 resten av dagen, igår var det inte heller speciellt varmt, tur man jobbar sig varm :)
 

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Inte allt för kul att jobba utomhus i dessa kyliga dagar, ingen köldgräns har vi heller, minus 28 grader imorse när vi började och sedan höll det sig väll runt 20-25 resten av dagen, igår var det inte heller speciellt varmt, tur man jobbar sig varm :)
Sorry för lite OT kanske men, va jobbar du med utomhus?