LEDJOBB

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nu hoppas jag att alla sladdvänner i klubben hjälps åt ute på lederna.

Nu är det mer trafik än någonsin på våra leder.

Varit ute och kollat lite idag, en hel del gupp kommer fram längs de populäraste lederna.

Hoppas vi kan slipa av dom innan de blir för stora.

Runte-Arne; Jag körde ett par vändor på den nya tänkta ledsträckan vid förråden. Tror att det skulle vara till vår fördel ifall vi kom upp rakare på leden längs förrådet.

Skickar med lite film som ska inspirera er alla, sladdjobbare, speciellt Runte som håller på med att svetsa ihop en ny sladd till klubben.
"Magnum Rivaren"

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=met9SqP02BU[/ame]

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ELlOFx_dCiU[/ame]

henvik

Medlem
12 jan 2009
49
0
6
Sävast
Hej
Är intresserad av att börja sladda våra leder. Hur gör jag. Jag bor på melonvägen, så jag vet att vikingen står hos arne och jag vet vart sladdarna är. Men vart är nyckel och sådant? Har tid i kväll och i morgon kväll.

//Henrik

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Tja! Nu drar jag iväg på jobb söderut i två veckor=(

När jag kommer hem ska det sladdas rejält.
//Pelle

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej
Är intresserad av att börja sladda våra leder. Hur gör jag. Jag bor på melonvägen, så jag vet att vikingen står hos arne och jag vet vart sladdarna är. Men vart är nyckel och sådant? Har tid i kväll och i morgon kväll.

//Henrik
Hej Henrik.

Vi ska jobba några dagar (och kvällar) denna vecka.

Maila mig ditt telefon nummer så hör vi ihop.

Ikväll (sön) eller i morgon kan inte jag, men resten av veckan har jag mycket ledigt.

MVH L-O Landén 070-3280099

henvik

Medlem
12 jan 2009
49
0
6
Sävast
Åker ut med vikingen och sladden en stund nu och provar lite.

Körde Melonvägen-Sävastån-sävastön-OK och Melonvägen-Gruvberget.
Hoppas det hinner frysa i natt innan det körs så mycket. Det var mycke nysnö.
Det är tom tank i Vikingen.

/Henrik

Last edited:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Åker ut med vikingen och sladden en stund nu och provar lite.

Körde Melonvägen-Sävastån-sävastön-OK och Melonvägen-Gruvberget.
Hoppas det hinner frysa i natt innan det körs så mycket. Det var mycke nysnö.
Det är tom tank i Vikingen.

/Henrik
Fasen vad bra, fick du hjälp att hitta nyckel mm?

Ska se till att den blir upptankad.

(var ligger Melonvägen?)

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bra Henrik, vi behöver entusiaster i klubben.

Nästan läge att bara köra runt och platta till med Vikingen på vissa ställen.

Var ute en snabbis idag och kollade.

Stora drivor på många ställen (där en sladd gärna skulle fastna)

Ta med kameran när du är ute.

Själv fick jag var förbannad idag...kom till stugan och det var skräp kastat överallt.

Blev riktigt förbannad och besviken, stugan var rätt stökig invändigt också.

Får syn på några yngre grabbar längre bort på sjön, så jag åker dit och frågar om det är dom som varit där. den fösta killen svarar att han inte vet vilka som varit där..

Tack och lov kommer en annan kille och erkänner att det är dom som varit där och lovar att plocka ihop allt.

Vi tar i hand och det känns som om vi förstod varann.

Men jävlar vad arg jag hann bli innan jag kom fram, inte bra..trodde hjälmen skulle explodera..man kanske inte är så pedagogisk då..men jag kände att vi i klubben kämpar så inihelvete för att andra ska få ha det bra då dom är ute och kör, helt ideellt på vår fritid...sen kommer det några och förstör allt som vi försöker bygga upp...

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Förmodligen några minderåriga fjunisar som har ledigt från plugget... Säkert heller inte förarbevis... tjatat ner päronen om att få ta skotern... Och sen ha mage att förstöra... faan jag skulle gjort mig olycklig om jag varit där...
Starkt jobbat och skön civilkurage L-O

henvik

Medlem
12 jan 2009
49
0
6
Sävast
Jag körde Sävast maskin-OK 2 vändor skottade plogkarmar också.
Skulle sedan köra upp mot stugan men det var öppet vatten på ån precis utanför röret genom 97án på sidan mot gammla sävast så jag fick vända.

Då körde jag i stället sävast maskin-åberget 2 vändor så nu är det brett och slätt hoppas bara att det hinner stelna innan alla pumpgasare har kört sönder allt.

Jag packade även backen ner mot Bodsvedjan med bara Vikingen, tordes inte dra ner sladden.

Det är nog halv tank i vikingen.

Någon kanske skulle kunna kolla på Vikingen om det är något drivaxellager som börjar ge upp den gnislar och lever om som fan.

//Henrik

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Mkt bra L-O att du nästan tog dom på bar gärning, förhoppningsvis fick du dom att tänka till lite, det är ju precis som du säger, vi några få jobbar så att andra ska känna trivsel och då vill man inte gärna att det ska saboteras, vi tillhör ju alla "skotersläktet"

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ja det blev nog bra av det där.

Nu hade jag ju iochförsig plockat upp deras skräp innan jag fick tag i dom.

Borde ha stannat kvar och stannat och pratat med dom ett tag, hade nog varit det rätta att förklara vad vi håller på med i klubben osv.

Tyvärr var jag tvungen att åka direkt eftersom min barnvakttid hemma hade tagit slut.

BRA jobbat Henrik. Hoppas komma ut själv med sladden. (om den inte Vikingen ska repas först)

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
Själv fick jag var förbannad idag...kom till stugan och det var skräp kastat överallt.

Blev riktigt förbannad och besviken, stugan var rätt stökig invändigt också.
Sist jag var till stugan var det samma visa, fick börja med sanering inne och ute, papper, matrester och rester av raketer eller nåt sånt. Mötte ett gäng "yngre" på väg därifrån. Fattar inte hur dom tänker, eller det är väl det dom inte gör. Trist är det iallafall.