Har brottats med samma problem i över 7år. Kan klara mig på 2timmars sömn utdelat på 3dagar. Blir aldrig trött helt enkelt och fruktansvärt mycket överskotts energi så kan tyvär aldrig somna.
Sömnpiller fungerar tyvär inte heller på mig fått prova flera olika märken inga fungerar. Inte ens narkos fungerar, dom ville söva mig inför en knäoperation det gick tyvär inte så fick bara bedövning och en ipod.
Även varit till en sömnterapeut (stavning) men inte ens dom lyckades luska ut vad som är fel, det svaret jag fick var att min kropp tar den sömn den behöver alltså ingen alls. Dom hade aldrig sett något liknande så ska tillbaka till Sunderbyn i februari vars vi skulle få konsultera experter men jag håller då inte hoppet högt tyvär.
Det lustigaste är det att min kropp visar tecken på trötthet, jag har påsar under ögonen och svarta ringar runt dem och blek i hyn. Men ändå orkar jag hålla igång hur mycket som helst. Koffein har inte heller någon effekt på mig.
Så råden jag kan ge dig är tyvär inte hur du ska lyckas somna utan mer hur du ska fördriva den extra tiden.
Några saker jag brukar göra:
Gå till gymmet tidigt vid 5 på morgonen.
Försöka jobba så mycket jag kan.
Spendera tid i garaget.
Tittar jävligt mycket serier VÄLDIGT bra tidsfördriv särskilt om det är bra serier.
Ta en jävligt lång promenad kan vara ute i flera timmar ibland.
Ta något varv med bilen.
Springa med hunden.
Ja det var några av de saker jag sysselsätter mig på mina 23timmar som jag är vaken per dygn
Ursäkta det långa inlägget men skönt att vet att jag inte är helt ensam i världen om att ligga sömnlös.