Lite hojfilmer..OBS se ej om du e moralkärring

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sv: Lite hojfilmer..

sorry om du tycker så..:afraid:

jag e inte av samma åsikt.

såg du ngn sådan situvation ?

Inte jag..
Förlåt, jag är en moraltant.

Ni e så fräna.

Kan ni inte köra 600km/h på nästa film?

Det är inte farligt, jag lovar..
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Sv: Lite hojfilmer..

En enda bilist som väljer att byta fil helt plötsligt..

Då dör du..

Kanske dom i bilen också..

Sorry, jag kan inte tycka att detta är fränt. :confused:
håller med till 100% bara onödigt att nönja på gränsr på ``det´´ viset:cool:
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jajjemensan.
jag kör inte omkring med turbo för att fisköra precis.
dom som kör korta rx1 och apex med turbo lär ju vara ännu värre.
för jag använder min effekt i lössnön men en kort rx1a kan man ju enbart sträcka ut efter leder osv.där det ofta är andra dvs.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Det jag stör mig på är att det förekommer bland vanligt folk, såna som kan råka illa ut bara för att andra vill spänna musklerna/gasvajern.

Vid skoterkörning är det ju betydligt mindre trafik. Öser du på över en sjö t ex så ser du iallafall några hundra meter framför dig innan du drar på.

Du kan även se att det inte finns några vilda djur på sidan om hyggligt bra..

Nåja, alla högfarts tester borde ske på inhägnat område, oavsett fordon.

Men det är ju bara min åsikt, jag är väl för gammal för att förstå..
 
D

Deleted member 9532

Jag kan ju sitta här och säga att det är idiotiskt att köra sådär och det tycker jag också, men skulle någon placera en sådan där kuse mellan mina ben skulle jag nog ganska lätt falla för frestelsen och bli en av idioterna...
 
B

Biosteel

Det händer en del gånger per år ja.
Och andra sidan är det nog inte så många som blåser runt i 230-250 på 70vägar, så många puckade människor finns nog inte i Sverige (och så många ser man inte på somrarna).
Det kan bli en följdolycka men oftast så blir det enbart en "nära ögat" upplevelse.
Jag skiter fullständigt om killen i MCn dör, det är alla oskyldiga som får lida av någons adrenalinstinn.

Hade killen kört på en mer lämplig väg med betydligt färre bilar så hade jag inte gnällt.

Uttala dig inte förrän du har kört på vägen i fråga.
(Hade jag blivit omkörd i 250 på 276an så hade jag ringt polisen så de kunde möta upp aset i Norrtälje.)
Först och främst beror de flesta trafikolyckor på förarfel. Vidare så är det få olyckor som beror av farten. Typ, 10% eller liknande. Och nej, kom inte och tramsa med att "vägverket har minsann sagt på tv att...". Vägverket är mutade och korrupta hela högen, de vill bara lura i svenska folket att fartkameror verkligen har något existensberättigande.

När det gäller mc-olyckor så är det oftast singelolyckor som gäller så om det händer något så är det statistiskt sett mest sannolikt att bara mc-föraren dör.


behöver nog inte svara till dig maverick :)
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
behöver nog inte svara till dig maverick :)
Oavsett om det är singelolyckor eller krock med personbil (oftast med tanke på hur idioterna växlar mellan filar. Ja, det sker en hel del olyckor förutom singel med MC.) så är det en onödig krock. Jag betalar för hans sjukvård, en sjukvårdsplats där någon mer värdig hade kunnat ligga på.

Samma sak med bilbälte. Jag skiter totalt om personen dör, men jag vill inte sitta och betala skatt för folk som ligger på sjukan pga att han/hon sket i bilbältet.

32,69% är tillräckligt, speciellt i detta skitland som har blivit *****fierat.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
:stupid:Otippat att de skulle bli pajkastning i en sån här tråd..
Är nog så dåligt odds på det att det inte är spelbart. Man kan ju undra om det var skryt eller "debatt" trådskaparen var ute efter.

Finns nog bättre forum att lägga ut sånt på om man inte vill ha någon som helst "debatt"/kritik.
 

nicotin

Medlem
26 dec 2008
42
0
1
stockholm
var varken ute efter debatt el hets el Ohhh faan va vi e häftiga reaktioner..

Vet nu att jag e faan så gammal..när jag röjde som bäst runt arjeplog och boden när jag växte upp där så var det ett uppsakattad grej att filma lite kul grejer..
nu är alla motorforum nerlusat med moralkärringar
Tror för övrigt att det inte är många som ligger och puttrar med sina Rx1 skotrar i 70 på lederna..
Klart som korvspad att folk gasar för att det e kul..adrenalin kick..
Ingen skaffar en turboskoter för att ligga i 70 heller..
Nether do i kan jag säga..
men kan hålla med om att man kan välja sina tillfällen..
kustvägen var extrem på många sätt..


sen kan ni ta ert snack om skatter hit och skatter dit och :bootyshake:
Välkommen till sverige...

filma kommer vi att fortsätta göra sen är det e upp till er att se skiten..
leva är farligt..du kan dö..


Memento te mortalem esse

adios..
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Skoj med lite hoj såhär på vintern.
Dock jobbigt att kolla på sådana här filmer ett längre tag.

Var nere hos en polare i Sthlm för ett tag sedan.
Han hade en bekant vi hälsade på i ett garage där med en Turbohaya på 557hk eller något liknande. Någon du vet vem det är kanske? :p
 
B

Biosteel

Oavsett om det är singelolyckor eller krock med personbil (oftast med tanke på hur idioterna växlar mellan filar. Ja, det sker en hel del olyckor förutom singel med MC.) så är det en onödig krock. Jag betalar för hans sjukvård, en sjukvårdsplats där någon mer värdig hade kunnat ligga på.

Samma sak med bilbälte. Jag skiter totalt om personen dör, men jag vill inte sitta och betala skatt för folk som ligger på sjukan pga att han/hon sket i bilbältet.

32,69% är tillräckligt, speciellt i detta skitland som har blivit *****fierat.

vi har tydligen helt olika uppfattningar om hojkörning men visst. den här tråden handlar inte om pajkastning så rätta dig till topicen ist.
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Vet nu att jag e faan så gammal..när jag röjde som bäst runt arjeplog och boden när jag växte upp där så var det ett uppsakattad grej att filma lite kul grejer..
ehm, ja det är rätt stor skillnad på att vara mitt ute i ingemansland och på en väl trafikerad väg. eller ? :hmmmm:
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Japp lyfta trottlarna är ren idioti ändå går man det.

Är helt menlöst att försvara en sådan här filmer, ren idioti är precis vad det handlar om.
Det är inte rätt och kommer aldrig att bli det.

Sen kan det finnas sämre och bättre tillfällen men rätt kommer det aldrig att bli.
 

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
173
3
18
Vallentuna/Docksta
känner en kille hemma i Vallentuna, Nicotin du vet säkert vem han är, som provsmakade på en vänster svängande bil i Rimbo för snart 2 år sen. det jag ville säga är att bilen vinner alltid......
 

nicotin

Medlem
26 dec 2008
42
0
1
stockholm
känner en kille hemma i Vallentuna, Nicotin du vet säkert vem han är, som provsmakade på en vänster svängande bil i Rimbo för snart 2 år sen. det jag ville säga är att bilen vinner alltid......
Jaa visst e det så..när man åker hoj växer det automatiskt ut ögon i sidan och bak i skallen..röntgensynen är ett faktum.

men nej kände inte till killen men hörde om olyckan..50 sträcka och en T korsning efter en kurva om jag minns rätt..

man får ju givetvis passa sig när man e ute i trafiken..man vet ju aldrig vilken dåre som kommer.

jag för min egen del försökte räkna under året 2007 hur många bilister som sket i rödljus i korsningar och stopp plikter..

jag tappade räkningen efter 100 st..:(

har kraschat själv in i en taxi som körde mot rött i bromma i en korsning..höll prick 70 kan tillläggas...
ingen vann i den smällen..el joo en taxichaffis blev av med körkortet och sitt taxiföretag..:cool: så jag " vann " väl då..

Men å andra sidan..livet kan kosta en dyrt..
 
D

Draken

Får hoppas för er,er familjs och era medtrafikanters skull att inget händer!


Jag ger er credit för att vara ena jääävlar till att spaka dom där helvetesmaskinerna!! :cool: