Lukas Polaris RMK 800 (långtidsprojekt)

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Tack! :)
Är det någon som har tips på några enkla mods som inte är så jättedyra? =)

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Styrhöjjare me fatbar för skönare körställning, polera tunneln(blir jävulskt snyggt o gör att den ser jävulskt fräsch ut) lågruta, betterboards/fotstegsförstärkare =)

Ja har en fråga också, visst har polaris en/några modeller som har kylarslangarna längsmed fotstegen? eller äre bara nåt jag har fått för mig det?? om inte den har det så ta bort plasträcket bak o montera en ledlampa bak för en clean tunnel =)

Det är bara några förlslag, du gör som du vill =)

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Tack, det gav mig några idéer! :) Jo, kylarvattnet går längs kanten av fotstegen, och jag tror det har funnits på Rmk från Gen 2 modellerna =)
Angående plasträckena så får dom sitta kvar då det troligtvis ska dit en liten bensindunk :D Får se sen om man köper något dyrare senare, dvs typ betterboards, skidor, v-force osvosv när man har fått pengarna från sommarjobbet :)

Hade tidigare planer på att köpa en äldre Rmk med indy chassiet och bygga ett par fotsteg utav rör/fyrkantsprofil, då jag har ganska lätt att få material/svets och maskiner som behövs tack vare att jag går ett yrkesprogram (energi/rörmokare) :) men nu blev det inte så, vågar inte börja kapa i dom här fotstegen då kylarslangarna går i dom.. Sen tappar den värde, så jag valde att inte göra det på edgen hehe =)

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Kan tipsa om att göra en egen kombinerad fotstegsförstärkare/betterboards då edgechassiet inte är det mest robusta man kan ha.

Jag beställde två bockade 3mm aluplåtar hos en plåtslagare a´300kr resten får man betala med arbetstimmar. =)

Blev väldigt styvt och bra! Notera att jag lade förstärkningen under fotholken!

Kanske inte så snyggt men vafan en edge är inte till för att vara snygg längre
=)
IMAG0160.jpg
IMAG0167.jpg
IMAG0169.jpg
IMAG0172.jpg
IMAG0171.jpg

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Grattis till nyköpet, kul! Skulle rekomndera en styrhöjjare på den. RMK är ju nästan samma skoter som jag har och blev enorm skillnad. Sen även höjja dynan tycker jag gjorde körställningen enormt mycket bättre:)

PS: Har ett par org skidor och fästen (skidorna slitna men funktionsdugliga dock dåligt stål men fästena rätt bra skick iallfall) De kommer att säljas billigt om du skulle vara intresserad av org fästen tänkte jag? DS:

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Mulleson - Riktigt fina fotsteg! lite avis faktiskt..

Mattstar - Ja vi får se, jag har eventuellt ett par på gång men jag kan höra av mig om det känns intressant senare :) Och styrhöjare kommer nog snart att införskaffas! :)

sexid

Välkänd medlem
19 jul 2010
232
0
16
övik
utbildar mig sj till plåtslagare och har testat göra likadant med 3.5mm alu och vid lite vikt på uppbokningen så blir dem platt igen så vet inte riktigt om dina steg komer hålla men är ju alltid värt ett försök!

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Mulleson hade ju även böjt upp "originalfotstegen", om du kollar på bilden, det var kanske därför dom höll? :) om jag nu såg rätt?

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
blir nog inge svetsning (pga aluminium) utan att jag slänger iväg som gamla.. Ska försöka fixa ett par nya på något sätt =) jo trim, om det nu ska på något sånt så kommer det senare under vintern, känns ju lite ovärt att köpa nu när man inte ens har testat den på riktigt :D

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Hejsan, har tyvärr inte hänt så mycket på skoterfronten, jobbar rätt mycket och vet inte riktigt vad jag ska göra med skotern.. Svårt att 'modda' om man inte ens har testat skotern ordentligt. :)

Men nu är det så att jag har fått ett hum om en som har en Snostuff Rumblepack slutburk (den låter så förbannat fjesigt org), och jag som har kört trimmad och högvarvig 440 tidigare känner mig inte så nöjd på den fronten.

Dock så har burken suttit på en 600 ves motor. Fungerar det på min 800 ? Eller blir det fel motstånd osv? Tänkte om själva röret var i mindre dimension eller något.

Är jättetacksam om någon skulle kunna svara på min fråga... :)

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
på sno stuffs hemsida står det då 2002-2005 polaris rmk 600-700-800 så den borde passa :)

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Men försäkra dig att det blir rätt motstånd! En kompis satte en burk med fel motstånd på sin lynx 600 och den skar..

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Jag rekomenderar att inte köpa slutburk :) låter bara högt som fan (beroende på burk) och det gillas inte av grannar och "söndagsåkare", egna erfarenheter ^^ så lägg dom pengarna på nåt som ökara prestandan mer isåfall, men det är min åsikt hehe :D

Men lycka till! :D

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Ja, fast man vill ju som testa så man är säker, haha ;) Nämen har funderat ett tag på att bygga en egen slutburk, men blev ju lite skrajj när det var så viktigt med motstånd i själva ljuddämparen (slutburken).

Tack så mycket hörredu! :)

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
du e inte ensam om slutburksfunderingar.. låter skönt de göre, MEN, när jag åkt längre sväng alltså en lång å jämn sväng ville ja innerst inne knivhugga burken. men har fortfarande ett ha begär efter en burk, typ speedtech. kanske pengarna tillåter en att köpa en i vinter så man få prova :)