Lukas Polaris RMK 800 (långtidsprojekt)

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Sådärja, nu har jag äntligen fått tummen ur, hmm.. ja, och börjat pilla i skotern igen (när kommer snön förresten?)

Var ute för någon dag sen och tvättade upp den, smörjde upp alla leder samt fettade alla nipplar.
Efter det så kollade jag tändstiften och konstaterade att dom inte var så fräsha så det blev att byta dom till ett par nya.

Här får ni ett par bilder på den!

Sen har jag fått tag på ett par Gripper-skidor, har hört att dom ska vara mkt trevliga i snön. Dom var i bra skick så jag tvekade inte en sekund! Testade montera för ett par dagar sedan och konstaterade att originalbulten var för kort för skidan, men har beställt ett par nya bultar hos min ÅF.
Nu väntas bara att jag får dom så att jag kan montera skidorna hehe! :)

Ursäkta dom mindre bra bilderna (mobilkamera).

Har även köpt små "bra att ha saker" till skotern, gör en update snart om det.

Ta det lugnt så länge!

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Bra att du köpt nya skidor.......du kommer bli väldigt nöjd då Grippern är MYCKET bättre än dina orginalskidor....

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Köp till röda skidhookar till grippern...kommer bli kanon mot dina röda trailingarmar....
Kostar ca 500-600:- för ett par på Polaris.

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Update!

Nu är det så att jag har varit och handlat lite krimskrams som kan vara bra att ha till skotersäsongen.

Bilder:

Passade på att köpa lita utrustning när det ändå var rea!

En liten bensindunk, 39:- på Biltema

Plockade ihop lite "bra att ha grejer under färd" i en gammal Nivea väska som bara låg o skräpade.

Tog även tillfället i akt och köpte mig en komptestare, var ute nyss o testade kompen. Visade 12kg på båda cylindrarna? Visste att det är splitternya cylindrar & kolvar men det kändes ändå mkt.

Sist men inte minst så skaffade jag en delbar spade som går att dela i 3 delar som ni ser, 69:- på biltema om jag inte minns fel, inte så dyr i varje fall.

Edit: Någon som har en låg ruta passande edge till ett vettigt pris?

Last edited:

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Riktigt urkass uppdatering här, jaaa.. Ber om ursäkt. Har ärligt talat inte hänt så mycket. Jag har monterat Vforce3 mest i hopp för att få ner bränsleförbrukningen, och visst funkade det. Sen att man fick lite bättre gassvar och förhoppnings någon liten ponny på köpet är väl helt okej :)

Har mest kört nu med skotern och kan konstatera att skotern är riktigt kul att köra samt att den tar sig fram rätt hyfsat var ju också kul. Gripperskidorna uppför sig bra. Motorn går som en dröm och går igång efter 2-3 draget även fast det har varit -15 ute, kul :)

Körställningen är väl sådär, har inte gjort något åt någon styrhöjare eller så, men det ska det snart bli ändring på ! En ny dyna från IQ-chassie är förhoppningsvis på ingång. Sen ska det smackas på en styrhöjare av något slag också, eller ett högre styre. Dock ej en blockhöjare.

Fick för mig att dra dit "toningsfilm" på lyset här för några veckor sedan också. Var väl nöjd till en början men sen när det blev mörkt på kvällarna så sög det allvarligt. Så jag slet av det och vilken skillnad det blev att köra i mörker, haha ;) Men man lär sig av sina misstag. Så är det!

Oj, det blev en hel del text nu, men postar lite bilder så ni får se hur den ser ut för tillfället, samt några bilder "in action". :)

Här ser ni då hur det blev med det tonade lyset.

Sådär, vissa av bilderna är tagna från klipp, men man ser iallafall vad det är :)

//Lukas

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Är försiktigt med spaden från biltema om du vill att den håller. tog ett spadtag med min då man kört fast ett X antal gånger i 120cm lössnö med skotern och efter bara några spadtag så small plasten av och spaden fick sig en flygtur ut i vildmarken:p