Lurad på miltalen.:.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Eftersom det nu inte såldes via företaget så får företaget fortfarande skit eftersom ni hade annonsen på eran sida. Så ni kan inte mer än att kompensera han lite kanske eller tom. ta tillbaka skotern och ge tillbaka pengarna?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
...om han nu är så helt ointresserad av skotrar varför ta en i inbyte privat dessutom...om han inte alls är intresserad så lär han ju inte vet hur han ska värdera den heller....

Är man så okunnig om en skoter så ska man ju skriva det i annonsen att han inte kan något om den och att allt ansvar ligger på köparen att kolla upp skicket. Sen att blanda in en firma gör ju inte saken bättre....
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Se där! nu har "martina", företrädare för företaget SS Garage, raderat sitt inlägg där hon ville "förklara hur det verkligen låg till".
Det inlägget hann inte vara inne länge!

Minns att hon skrev ngt om att hennes kille ansåg att köparen borde vara kunnig på skotrar eftersom han var spekulant och själv komma på att ställa om från tripp till odometer.
- Men hallå! Det finns massor av människor som köper hojar, skotrar och bilar som inte är speciellt bevandrade i tekniken.
Och priset som begärdes var väl baserat på det lägre miltalet, det som var i annons och på deras hemsida?



Och jag är lika förundrad som Chris här ovanför. Hur f*n kan hennes kille, som påstår sig vara ointresserad av skotrar, ta en sådan som inbyte? Hur värderade han inbytet?

Oseriöst och mygel är vad det är.

Sjukt när företrädaren, "martina" för SS Garage först gör sig omaket med att registrera sig på forumet, sedan postar i denna tråd genom att skriva en snyfthistoria om sin stackars kille som "lämnat uppdrag" till sin tjej "martina" och hennes företag att sälja hans skoter. "Och på grund av att det varit ett uppdrag kan ingen av dom ta ett ansvar".
När sedan denne "martina", kort därefter raderar hela sitt inlägg gör det hela ännu mer patetiskt. Det innebär ju ännu mer badwill för hennes firma.
Tror inte att det är många av oss som följt denna tråd som kommer att rekommendera sina vänner att anlita SS Garage i Gävle i första hand. (Hittills 5214 visningar och drygt 60 inlägg).

Hade det varit något j**la kurage i "martina" eller hennes kille skulle dom erbjuda sig att ta maskinen åter, alternativt kontantkompensera mellanskillnaden på 700 mil.

Edit:
Sökte förresten lite på SS Garage:

Eniro: http://gulasidorna.eniro.se/f/ss-garage:31686945?search_word=0703256010 Bara att klicka på länken, gå sedan till den nedre rutan till höger och klicka på "Verksamhetsinformation och "Befattningshavare".



PROFF skrev:
Juridiskt namn: XXXXXX, Martina
Org nr.: 900412-XXXX
Bolagsform: Enskild firma
SNI-bransch: 45201 Allmän service och reparation av motorfordon utom motorcyklar, 45203 Installationer och reparationer av elsystem till motorfordon utom motorcyklar, 45320 Detaljhandel med reservdelar och tillbehör till motorfordon utom motorcyklar

Postadress: Rälsgatan 7C, 802 91 GÄVLE
F-skatt: Nej, inte registrerad för F-skatt
Datum för upprättande: 06-10-2011
Antal anställda: 0
Aktiekapital: 0
Och:

121.nu skrev:
XXXXXXX, MARTINA
Orgnr: 900412-XXXX

Bildat BV
Status Juridisk enhet Avregistrerat SCB
Bolagsform Enskild näringsidkare SCB
Registrerat SCB
Status företag Ej verksam enligt regler SCB
Aktiverat 2011-10-06 tom. 2013-03-07 SCB

Momsstatus Avregistrerad i Momsregistret SCB
Tillkom 2011-10-27 SCB
Tillkom 2013-03-07 SCB

Status Avregistrerad SKV
Registrerad 2011-10-06 - 2013-03-07 SKV
Visst, kan ju vara under ombildning till AB eller så, men jag tycker det luktar surt.
 
Last edited:

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Söm lök på laxen:
Ett citat från SS Garages egen hemsida: http://www.ssgarage.se/index.php/tjanster-menu

SS Garage hemsida skrev:
Din trygghet
Är säljaren pålitlig? Är Fordonet i så bra skick som säljaren utger? Känner du dig osäker? Etc, etc. Sedan kommer slutklämmen i stycket: Vi anstränger oss till det yttersta för att du som kund ska känna dig trygg med ditt köp så väl före, under som efter.
Som jag ser det har "martina" och hennes företag SS Garage åtagit sig ett förmedlingsuppdrag att sälja hennes killes skoter i och med att man annonserade ut den på deras egen hemsida.

Är det någon som har en skärmbild/utskrift av deras hemsida med aktuell skoter? Jag föreslår då att maila den till trådskaparen Jorreh så sitter dom fast rent juridiskt.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Man kan ju tycka att de åtminstone borde kontantreglera köpet efter kontroll av rätt miltal. om inte annat för att inte få dålig publicitet..... EN missnöjd kund kan rasera många framtida affärer.

då jag även sysslar med gammjänkebilar och känner endel folk i den kretsen så ska man väll kunna avråda någon ifrån att köpa från dessa skojjare iaf.
 

Jorreh

Aktiv medlem
15 dec 2012
52
0
1
Tierp
Nu är det avslutat. Och myndigheten lag ner fallet pga att dom lag ner Ss garage.. Så en annan får känna sig lurad men men bara bita i det sura äpplet!

Sent from my C6603 using Tapatalk
 

baconberra

Välkänd medlem
9 feb 2012
344
1
16
Nordanstig
tråkigt att bli lurad.blev lurad på min indy jag köpte nu då han som sålde skotern hade hävt olja i motorn så den skulle täta så man åker på 3000kr renovernings kostnad som skulle gå till ny hjälm och glasögon:mad2: