Lynx 2014

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Men, vafan...
Ska finnarna aldrig lära sig bygga fotsteg?

Eller är det en synvilla så att man inte ser taggarna som ska sticka uppår på stegen?
Ser bara ett par på hålen längst till vänster...
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Har sett en 800:a bd 3900 idag och det var exakt samma på den, inga taggar förutom längst fram.
Visningsmodellerna i våras hade mycket bättre fotsteg.
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
wtf... kommer bli halkigt i vinter....

Men alltså det är ju två små hål (?) på två av stagen, måste ju vara att det ska monteras dit nå taggar eller nå...
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
De där fotstegen kan jag säga på rak arm: Kommer inte hålla för ett jävla dugg. Ett litet hopp med en halvhård landning och de är krökta bortom all igenkänning.
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Ser så ut men finns inte i tillbehörskatalogen. Om det kommer nån förstärkning/taggar lär dom kosta skjortan :p

wtf... kommer bli halkigt i vinter....

Men alltså det är ju två små hål (?) på två av stagen, måste ju vara att det ska monteras dit nå taggar eller nå...
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
wtf... kommer bli halkigt i vinter....

Men alltså det är ju två små hål (?) på två av stagen, måste ju vara att det ska monteras dit nå taggar eller nå...
"Hålen" är snarare någon sorts punktsvetsning. Men varför det inte är på varje "pinne", vettefan.
Men det finns ju fina såna där små u-profiler med taggar man kan montera.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Hålen ni ser verkar vara för att montera fotstöd för 1+1 dyna. De kändes ganska stumma att hoppa på men greppet är inte direkt nån höjdare.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
vilket jävla skämt ! är ju som två smörade stekpannor att stå på ........
Kan ju inte vara nån normalbegåvad människa som provkört dessa fotsteg i dess rätta element och tyckt att detta funkar ju !!!!!!!!!!
Lynx och fotsteg är ingen lyckad kombo ................
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
kommer ju säkert ut nå eftermarknad som är lätt att bara nita om och slippa kapa, men ärligt talat så passar nog fotstegen bättre in i märkes***eritråden......
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
dryg! visa dina så får jag se hur bra ska se ut...
Jag har inte sagt att jag har bra fotsteg? Jag har en 13 Boondocker som inte har dom bästa fotstegen direkt. Tyckte det var en rolig kommentar då det kändes som att du inte hade så bra koll på läget :)