Var ut igår och plockade ihop den så de gick att provköra, endel el kvar samt att jag måste ha tag i en nyare tempgivaren med fyra kablar ist för min som har två stift. Drog ut den ur garaget och skulle rycka igång efter andra rycket hörs ett rassel och jag får handtaget i handen :mmph:
Bara dra in i garaget igen och riva bort pipa, burk och magnapull, märker då att fjädern på något vis gått av i samband med att repet for in. Som tur va fick jag med en extra fjäder när jag köpte chassit så i med den och knöt en rejälare knut sen ihop med allt igen. Och den här gången small den igång :bigsmile:
Drog några försiktiga repor efter vägen för att se att allt funka sen gatt jag ge mig på backen bakom huset där Fusion gick bet, kan säga att skidorna inte kom till användning för j*vlar va den matar på :madgrin: Förvånad över hur bra variatorerna lirar med olika "kitt" i sig :amuse:
Kändes grymt att få provköra efter så många timmar i garaget men lite göra kvar med el som sagt, bestyckning och känna efter riktigt hur variatorerna lirar. Men helnöjd just nu iaf
Märkte även att varvräknare stod still så "rev" den och de såg ut som den varit under vatten någon gång pga all rost. Allt kärvade inuti så rekade igång den och lödde fast tråden på spolen som rostat av så nu rör den sig men lite oroligt så får se om den går till sig eller om man byter.
Så kom med lite kommentarer kring projektet nu
Behöver som sagt tempgivare som har 4 kablar, 2 går till mpep kontakt och 2 till en trekanting kontakt. Samt en choke vajer. Pm'a direkt om ni har något av dessa