Var ett tag sedan man uppdatera tråden, har iallafall byggt om skoter till snöskoter igen och fått ihop motorn. Vart också endel förbättringar såsom höjd och smalnad framvagn, nerflyttade boggie, allmän uppfräschning och nya vätskor.
Så nu är motorn i och provkörd och s*tan i gatan vad den matar på :nuts: Trodde botten skulle bli lidande med så smal squishbredd men gasrespons är sjuk. Klart jämförbar med en racemaskin :madgrin: och då är inte pipan monterad än pga fel burk. Men om jag jämför med summiten som har 800r motorn på 150hk så känns summiten tam och allmänt trött :heh:
Har inte rört variatorerna än då varvräknaren inte vill vara med men övervarvar gör den helt klart, sitter röd cudney 200/350 fjäder, 300 ramper och ställbara viktpinnar som nu väger 22.34g
Smalnad av såpass att bara kunde justera resten utan att behöva gänga om och greja, strax under 1m mellan spindlarna och runt 3cm högre.
Skruvade in nålarna för att se vart dom stod... Slutade med att jag fick slipa sönder lågfartskanalen för att lyckas peta ut spetsen som kilade fast längst in
Men efter massa pyssel med kemisk metall, nålar, borrar osv funkar den igen
Såhär såg det ut innan jag gjöt igen med kemisk metall, borr nedstoppad uppifrån och slipad nål från sidan för att få till kanalerna.
Nyplanad topp med lösa förbränningsrum.
Och såhär ser den ut i dagsläget, cirka 3cm mer markfrigång och nästan 10cm smalare framvagn, enda som inte vart bra är skärpan på kortet :wacko:
Naturligtvis fick bakre boggiedämparen för sig att läcka ut all olja på garagegolvet efter provkörning, så den åker på renovering :tsk:
Har iallafall konstaterat att man kan porta en motor helt själv hemma i garaget med en dremmel utan att det kostar massa tusen och massa väntetid
Ev nästa vecka ska jag försöka ordna film om jag får igång hjälmkameran så får ni höra på vässad 800 :heh:
Tusen tack till Benny (BoostIII) för svarvning och räknande på topp samt svar på alla mina frågor.