Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja..dock har jag ju inte vikt efter pulverlack och att dubbarna är ditskruvade

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Gör man enkla bara i stålrör så blir det nog bara ett par hundralappar i material berorende på vilka kontakter man har. Sen är det ju ett antal timmar jobb också. Sen kostar ju skruvdubben och pulverlacken lite också.
okej sen om man ska ha material som kräver tig så ska man ju kunna svetsa själv eller ha en kompis med tillgång till de.. annars ska man betala någon annan för de också :p

Grymma fotsteg iaf :p gillar bakre fästet på dom.. grymt snygga gissar att de tog ett par timmar att fräsa ut dom ? :p

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det bakre fästet gjorde jag först bara genom att bocka det yttre röret ( typ Skinz) men den bockningen blev jag inte nöjd med. Jag hade lite aluminium liggandes i skrotlådan så då tänkte jag att jag testar att fräsa till ett fäste ( med inspiration från Polaris :) ) ...och ja eftersom jag bara har en manuell fräs och alu.biten var 40mm tjock till att börja med så tog det några timmar....och jag har ju en kvar att göra :)

Jodå jag kommer allt att använda den...precis som jag gjorde med förra bygget :)

Last edited:

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ser ju riktigt bra ut!
En fundering.. varför fortsatte du inte med stegen in i fotholken oxå?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Original så går fotstegen så långt in. Så jag tänkte ha lika långt in som jag kan fästa det nya fotsteget på. Använder samma hål för att fästa dom nya fotstegen

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Ser förjäkla bra ut! Men en fråga bara! Kmr du våga köra den? Hade nog inte vågat köra den efter ha lagt ner sådär mkt kärlek! :D :D

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Varför skulle han inte våga köra den? Han har väl byggt skotern så som han ville att den skulle vara när han ska använda den... Grymt jobb, hoppas du håller stumt med den sen så som det är tänkt!

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Varför skulle han inte våga köra den? Han har väl byggt skotern så som han ville att den skulle vara när han ska använda den... Grymt jobb, hoppas du håller stumt med den sen så som det är tänkt!
Jag tänkte mest på tejpen som satt på tunneln för att inte få repor på vinylen när fotstegen provmonterades!

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Jag tänkte mest på tejpen som satt på tunneln för att inte få repor på vinylen när fotstegen provmonterades!
Är väl ingen vinyl, det är ju äkta kolfiber. Sen är det väl inget konstigt att man vill undvika att repa med flit. Lär väl sköta sig själv när han börjar använda den.

Riktigt snyggt blir det Chris, bågen ser rejäl ut. :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dom "tapparna" där bak skall ju förståss kapas ner och anpassas till bågen bak. Där testade jag bara hur långt ut den skall sitta.

Och JA jag kommer att använda den precis som med Phazern, men som nån sa så repar jag ju den inte i onödan under bygget gång då jag lätt kan undvika det.

dvane

Välkänd medlem
6 jan 2009
186
0
6
Falun
Dom "tapparna" där bak skall ju förståss kapas ner och anpassas till bågen bak. Där testade jag bara hur långt ut den skall sitta.

Och JA jag kommer att använda den precis som med Phazern, men som nån sa så repar jag ju den inte i onödan under bygget gång då jag lätt kan undvika det.
Syns bakljusen för bågen ? Har också funderat på upphöjd båge men tänkte att den kommer skymma lyset ( särskilt med orginallyse )

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Snabb service som vanligt hos Kungälvs Pulverteknik :)

Lämnade delarna påväg till jobbet imorse och fick hämta dom på vägen hem :) ( och detta utan att ha bokat tid :) )