Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Planen är att den skall vara klar kring jul. Det är då säsongen brukar börja i dom trakterna där jag kör.

RasmusRajala

Medlem
13 sept 2012
20
0
1
Kiruna
Har du planer på att börja sälja fotstegen? Hur blir dom i bredd jämfört med original? Hade gärna sett ett en typ av fotsteg i rör-rams konstruktion som är lite smalare än original.

/Rasmus

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dessa fotsteg jag "skissar" på är samma storlek som original. Detta för att kunna använda samma stöd framme som original gör. Men säkert med går det att flytta in det yttre rörer och göra ett fäste på utsidan av det röret i framkant för att få det smalare.

Inga planer på att börja sälja dom i nuläget

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kom dock på då jag kollade lite bilder att främre fästet faktiskt ligger innanför originalröret. Så jag skulle faktiskt kunna smalna av fotstegen ca 20mm i framkant utan att det blir så mycket trixande...kanske vore en ide att kolla på. Fostegen har en totalbredd på ca 210mm längst fram original

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Han frågade då jag hämtade dom idag varför jag inte hämtade dom redan igår eftermiddag ;) svarade bara att trodde inte det gick att få så snabb service eftersom jag lämnade dom på morgonen :)...då sa han "du sa ju att det var lite bråttomt"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det behöver funka med snabba leveranser så jag inte blir stående :) Har ju inte jättemycket tid på mig innan det skall vara klart.

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
dum fråga nu. men varför pulverlacka tunneln om du sedan lägger kolfibermatta över den?
sedan så blir ju kyleffekten sämre om kylaren har ett lager pulverlack på sig
vill inte klanka ner, undrar bara syftet :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det var enklare att pulverlacka hela än att ta loss själva kylaren. Sen då jag draperar med kolfiber så vill jag ändå ha svart bakom för att inte alu.färgen skall lysa igenom. Sen tror jag att ändringen i kyleffekt inte är särskilld stor och vad jag vet så är det likadan kylare på 800:an ( som är pulverlackad iaf på ovansidan) så räcker den till den så tror jag inte det är några problem för en 600cc även om den är pulverlackad.

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
varför laminera då du verkar ha skillsen att göra det på riktigt ??? inte tunneln kanske då men använd kolfibret där det gör nytta annars kan man ju använda stickers...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vindrutan blir bara i kolfiber, använder bara rutan som "mall". Finns ingen vinyl som får samma utseende som äkta kolfiber ;)