Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det som händer just nu är inte så mycket att fota. Har skurit rent allt överflödigt kolfiber och sen laminerat 1 varv till på vindrutan. Ett lager till med epoxy också på tunneln, imorgon så blir det att fortsätta med att slipa och se om det behövs jämnas till mera med epoxy.

Får se om jag lägger ut nån mer bilder på kolfibern...minns vilket "jäkla" tjafsande det blev ifjol på mitt kolfiberjobb och bilder ;)

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
Vi är nog alla ivriga att se, så upp med så mycket bilder du bara orkar :)

kul projekt, och blir nog toppen bra med tanke på hur jäkla frän din förra skoter blev :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Här kommer lite bilder från dagens garagepass

Rutan börjar ta form

Mycket slipande blir det

Närbild på kolfibret...skall vattenslipas minst ett varv till och sen klarlackas...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag kommer att använda en klarlack speciell för kolfiber och den fanns bara i en variant och den är blank

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Har du draperat över chassienummret ?

Jag tänkte bara för att jag frågade ju i en annan tråd om någon haft problem med lagens långa arm iomed tunnelwrap, och det var ju någon som hade fått skära upp sin wrap på plats för att visa chassienummer annars skulle maskinen beslagtas, å andra sidan undrar jag hur Yamaha Sweden ser på sina Wrappade tunnlar på sina X/M-ride/TTX modeller som" wrappas" hos ÅF.

Och som vanligt snyggt jobbat, jag ser fram emot finishjobb på mitt bygge men prio är just nu att få ihop allt så det funkar.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nej innan pulverlackeringen tejpade jag fast en alumniumbit som täcker chassitnumret. Så där har jag slipat bort kolfibret nu så alu.biten sticker fram. Då tunneln är klarlackad så tar jag bort den och då blir det en liten bit som är original där chassinumret syns :)

Jag vet inte hur Yamaha har på sina dekalkit men flera tunnelkit jag sett på nätet har en öppning för chassinr. Annars är det ju enkelt att fixa det själv

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag slipades det sista på tunneln och rutan och imorgon åker delarna till lackeraren. Hoppas på att få snabbt tillbaka dom så jag kan påbörja monteringen :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar

Förberedelser inför helgen då planen är att jag börjar montera ihop skotern igen :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
allt är halvmatt eller vad det nu kallas. Hel matt blir för repkänsligt enligt han som pulverlacka.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tyvärr hann jag inte få tillbaka tunneln från lack innan helgen. Så det blev lite jobb med fotstegen istället

Notchning av rör

Många rör blir det och alla är olika längd :)

Passar in rören

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
HIttade lite spillmaterial i metallbingen så tänkte fixa lite fästen till fotstegen

Min manuella fräs får jobba

Kold Kutters till fotstegen

Detta skall jag väl kunna få ihop till något också ;)

Lite delar har trillat in också