Oftast beror det på att variatorerna behöver en översyn och service.Hallå...
Har en 3900 som inte toppar mer än 50-60 oavsett växel!
Nån som har förslag på vilket "fel som är trasigt"!!
Har en GL 230 oxå. Nån som vet hur många det finns ??
Ja om du inte har sett bronsbussningen så är den nog inte tillräckligt ren.Det där med att smörja primären blev jag ifrågasatt om då jag undrade vad jag skulle ha för fett som klarade av att sitta kvar även då det blev varmt.
Ingen som smörjer primären nu för tiden. Gör rent den bara sa de. Var en ÅF som sa så. Men han sa också att han inte håller på med så gamla skotrar. Det enda som han kunde komma på som skulle funka var att lägga på teflonspray. Eller heter det något annat? kommer inte ihåg just nu.
Jag hade isär den i lördags men jag kommer inte ihåg någon bronsbussning. Jag tänkte att man skulle smörja utgående axel från motorn bara.
Har kört 800 inte alltid lugna mil. Antar att detta är att betrakta som ren förslitning men det är ju lite lurigt när dom fungerar för det mesta men blir stumma när det blir extra kyligt. Renovera? Vet inte om Lynx originaldämpare går att renovera, har sett att det ligger på c:a 500:- för en renovering och om en ny dämpare ligger på 970 tar jag nog en ny.GeK, det var oturligt. Hur många mil har skotern gått ? Har du låtit renovera dämparna ?
Tack för svar killar!Conpros, Jag tycker du ska försöka laga ihop mattan med nån kraftig tygband, t.ex. en bit av ett spännband och nitar elr nåt liknande, för jag hade en spricka i från sidan och in i ett hål på min matta, och den gick av på engång av det, så det är nog värt att försöka fixa provisoriskt även om du ska byta nästa vinter för att förhindra otrevligheter. Är mindre kul att köra av mattan i 70km/h på hårt underlag, jag lovar!!!!
Allt är möjligt om tummen sitter där den ska.Däremot så är jag lite intresserad att veta om det finns någon möjlighet att byta till en lite större motor. Jag vet att det finns de som gjort det på den gamla 250 modellen (dvs. den modell på huven som man hade t.o.m. -88). Sen har 360GL samma huv som den 250GL jag äger, så en lösning skulle kanske kunna vara att köpa en 360 motor (dvs. om motorn passar i övrigt).
Alla erfarenheter kring detta tas tacksamt emot!