Lynx rave 800 -01

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej hej,
Detta är det s.k. Evo chassiet om jag inte fattat det fel?
Vad är det för skillnad på det och Ski-doos zx chassie?

Huv o buk
Axlar
Kjedjehus
osv.

Tanke på att dom är ganska så lika varandra!

//Rasmus
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Lynx har plockat på sin egna framvagn och boggi på skotern. I och med att framvagnen har upprättstående dämpare var man tvungna att göra en egen huv också. Variatorkalibrering är Lynx egna, likaså dynan och tanken. Resten är Ski-doo
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Okok.

Vilka mod krävs för en ZX huv ska passa?
Kan ju inte vara några större ingrepp.

Ang. Variator kallibrering.
Passar V-kitt från Ski-doo?
BEHÖVER(?!), dessa få nytt liv i variatorn?

Som ny på Lynx/Ski-doo så är inte direkt haj, drf kanska en del dumma frågor?

Vad ger tex en Dynoport pipa på motorn?
Är motorerna samma som sitter i tex mxz 800?

Thx Rasmus
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Jag är oxå inne på en Lynx till nästa år. Vad skiljer egentligen racing, rave och enduro-maskinerna åt? Och om man jämför en Lynx -02 och en Mxz -02, vad har dom för olika fördelar/nackdelar? Vilken är "bäst"?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.274
82
48
Övik
För att en ZX huv ska passa måste man slipa under huven där dämparna tar i vad jag vet.

V-kitt kan du köpa samma som till Ski-doo. Är samma motor.

Racing, Enduro och Rave är prick lik, sånär som på motorstorleken och att Racing alltid haft breda fotsteg och några få extra förstärkningar i chassiet. Dämparna bör även vara snäppet hårdare schimsad på Racing.

Skulle satsa på en Lynx för att den har okopplad boggie, underbar fjädring och jävligt stabilt chassie.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
lynxen känns väldigt klumpig och stor jämfört med ski-doon.

var ju inga längre sträckor jag kört dom men har provat båda.

600 -02 var dom