Nu säljer väl både Honda, Yamaha och Suzuki motorer som räknas i miljoner per år, varav några också hittat ned i snöskotrar - utan några driftsproblem alls. Marknadens driftsäkraste motortyp i snöskotrar har inte varit tvåtaktare de senaste 15 åren, inte ens de med mycket låg litereffekt, såsom kalkonerna i Evinrudes motorprogram som har floppat rejält. De enda usla fyrtaktarna har faktiskt varit just BRP-s och Polaris ATV-konverteringar där märkliga elfel och undermåliga grundkonstruktioner tävlade om vad som skulle få stilleståndstiden att öka mest.
Men det är ju helt fantastiskt att två år gamla maskiner inte totalhavererat ännu... referenserna är verkligen annorlunda hos förespråkarna för amerikanskt skräp.
Ja Honda, Yamaha och Suzuki tillverkar miljoner motorer per år. Men i snöskoter världen är varannan motor en rotax av etec/ace modell. Finns etec/ace motorer med problem och även Yamaha motorer med problem men skulle säga att antalet problem mot antalet sålda skotrar är ganska lika. Men pratar vi om två taktare finns inget bättre motor än en etec
Skickat från min iPhone med Tapatalk