Så länge man inte har bromsskivan monterad på drivaxeln så är man körd,när det kommer till förmågan att bromsa.Händer väl samma sak som om kedjan skulle gå av på en med kedjehus.
Så länge man inte har bromsskivan monterad på drivaxeln så är man körd,när det kommer till förmågan att bromsa.Händer väl samma sak som om kedjan skulle gå av på en med kedjehus.
Fan att du skulle ta upp denna... går ju som inte säga något dumt om Yamaha nu när dom har löst ett sådant stort problem.Inget nytt???
Detta är ju nytt, finns inget liknande i skotervärlden!
Länk: http://www.supertraxmag.com/article.asp?nid=2675
Helt revolutionerande!!!
Gör hela skillnaden, hur har man kunnat åka utan en dämpare i lyftbågen tidigare, helt obegripligt.
Måste montera en på RMK:n...
Inte kommit med nått nytt på 10 år ? Mig vetterligen har dem Servo på sina maskiner, och vad Jag kommer på så hade dem inte det för 10 år sedan.nån måste ju iaf testa göra nå nytt. yamaha har inte kommit med nå nytt alls sen dom slutade med 2t, och de är väl drygt 10 år sen
Nu blir jag lite förvirrad, men pratar du om scania eller yamaha nu?Inte kommit med nått nytt på 10 år ? Mig vetterligen har dem Servo på sina maskiner, och vad Jag kommer på så hade dem inte det för 10 år sedan.
ok, servo har dom monterat, fast servo i sig har ju funnit hur länge som helst, så nytt är de inte.Inte kommit med nått nytt på 10 år ? Mig vetterligen har dem Servo på sina maskiner, och vad Jag kommer på så hade dem inte det för 10 år sedan.
'Behöver inte ändra på ett vinnande koncept' tyckte Jag någon sa när vi prata om att Scania är gammeldags och är nästan som dem var för 15 år sedan. ((((( Kanske inte exakt så du formulerade dig men ungefär den poängen)))))
Njae det skiljer 152 hästar mellan våran Nytro och en 900 ACE av valfri modell. Det hade lika gärna kunna skilja 500HK bara jag slipper köra en Yamaha Nytro jämfört med Xtrim eller Renegade 900ACE. Varför åskådlig gör nästa Yamaha förareDå för vi bort det där med vikt från agendan, eftersom det inte stämmer. Det blev med ens väldigt tyst tycker jag, särskilt när det råkade saknas 40-50 hk i jämförelsen. Och effekten VAR ju så himla viktig tidigare... Fniss
Då har vi motorteknologin kvar då. Vi kan ju börja med E-tec och då föreslår jag en snabb googling på "Evinrude+problem" så ser vi varför det inte slagit alls i båtmotorvärlden. En annan googling kan ju tex vara "Rotax+problem" eller varför inte studera de enorma trådarna här på forumet med de oändliga Rotaxproblemen som varje år sedan 2001 påståtts ha varit lösta - likt BRP-s remproblem för övrigt. Stämmer ju inte på en fläck, utan problemen kvarstår år från år trots ett otal åtgärder från återförsäljare och generalagent. Likt övriga fordon så är amerikanskt = dåligt byggt och överprisat smäck som säljer enbart pga ej upplysta och av reklam förledda konsumenter som dessutom försvarar skiten med att "känslan" ju är bättre... jojo.
Vad är det som avgör om något är ett teknologiskt språng ? Det är naturligtvis vad folk köper. Vad köper folk och vad kommer man att köpa i framtiden ? Det är lätta fina maskiner som tex 600 etec vilket försäljnings statestik visar.Som gammal yamaha fantast måsta jag flika in. Numer finns det ingen annan motor än ace. Om man nu ska ha fyrtakt. Gången, känslan är nåt helt annat. Tysta som en smekning, variator som bara yamaha drömt om. Hade en venture mp förut. Bra på dålig led men dålig på det mesta annat. Och tro det eller ej men byttes in pga dessa ständiga småproblem den hade.
1. Yamaha borde inte sälja snöskotrar UTAN turbo.1. Yamaha säljer inte snöskotrar med turbo.
2. Problemet ligger i att firman som gör turbosatsen inte anpassat den till motorn.
3. De allra flesta Yamaha snöskotrar har inte turbo, och kommer inte att få det heller.
Hur många maskiner har du själv kört med och utan turbo om jag får fråga?Du skall se att du tänker annorlunda när du blivit 16 och får köra själv.
Sent from my iPhone using Tapatalk
det är ju samma motor, fast yamaha har snålat in på godstjocklek i det du kallar den nya motorn. garanterat att precis allt från den gamla passar i den nya, men yamaha insåg att dom måste börja banta maskinerna, tyvär tog dom och bantade motorn istället för allt annat.Det är väl klart att det är de som gjort turbon som gjort fel eftersom de sålt samma turbokit till en annan motor... Har ni slutat tänka eller började ni aldrig?
Sent from my iPhone using Tapatalk