Vilket kitt har du på din maskin, (nytron) Och vad är gjort på den i övrigt? Och vilken av maskinerna föredrar du att köra? (bortse från märkestjafset just där, är bara nyfiken
)
Kör mcx 240 på den, var sugen på 270 en stund-men är så förbaskat nöjd med gassvaret och rappheten i den nu, och jämfört med grannens 270 går den otroligt mycket renare.
Annars är det inte "så" mycket gjort åt den, boggie från -12ans MTX 162" och matta från Pro Rmk-egentligen är den lite för mjuk för att vara allround till en Nytro, men det är ett djäkla bra grepp i puder med den-och det behövs för att lätta upp vikten.
Osäker (som alltid, har funderat på att sälja den i tre år nu...) på om den får vara kvar eller inte, tanken var att jag skulle bygga ny framvagn a´la Skinz i somras-men med en femåring hemma som blev välsignat med reumatism i våras, tillsammans med sjukhus fem mil bort som ska besökas två-tre-fyra ggr/v så räddades fritiden effektivt. Blir den kvar köper jag helt enkelt en färdig framvagn.
Vad jag verkligen skulle vilja ha är en sadel som är en halvmeter lägre och tre dm smalare-när man kört Polarisen känns det som att sätta sig på en häst, herregud så bred den är!