haha jo de gjorde han efter andra försöketHade ju varit lättare om norrbaggen klivit av... eller kanske inte hade märkts någon skillnad?
tur min käre far som åker nytro är bättre och fegare på att köra den, blir inte lika mycke lyfta då
haha jo de gjorde han efter andra försöketHade ju varit lättare om norrbaggen klivit av... eller kanske inte hade märkts någon skillnad?
arctic har faktiskt banat vägen för många ideer som "inte skulle funka". A-armsframvagn har jag för mig är en av dom. Och snart kommer alla märken även ha långt mellan a-armarna som arctic. Men dom kanske tjuras lika länge som alla tjurades med t-armar. En arctic framvagn som är 38" är inte bredare än en polaris 38" så det blir inte svårt att (boondocka) Burka/skråa som man säger på sverige.
Plast är väl alla skotrar gjorda av, men dock har vi lite metaller också om jag minns rätt.
Jag tror ärligt talat att alla yamaha och brp ägare är avis på polaris och arctic för att dom har kvar nå motorer med klipp. Rotax etech känns som en fyrtakt mjuk å härlig men tråkig. Och yamaha.....
Jag hoppas att nya arctic 850 eller vad de nu blir behåller samma karaktär som suzukis. Men jag tvivlar...
Kanske ska tillägga att det stycket var skrivet med en aning ironi.Dessutom -med handen på hjärtat- jag är överdjävligt duktig på att skråa.
![]()
avis på en polaris och artic?? vad ska man vara avis på då? att dom rasar titt som tätt då eller? polaris iaf.
å artics 4t ska vi väl inte ens nämna!! låter ju som en kvävd dammsugare... finns nog en anledning till att dom valde yamahas 4t där.... ni klagar som fan på yamaha när hälften av er säkert inte ens kört en..
den dan nån annan tillverkare kommer me en 4takt värd namnet kan ni börja klaga på den bästa 4t som finns på marknaden idag. tveksam till att nån 2 takt har nå mkt bätte klipp än i min stridsvagninte dom ja testat iaf.
Men skall man behöva burka "på platten" också eller hur styr man en AC när det är aningen hårdare i backen och bägge skidor är i marken?arctic har faktiskt banat vägen för många ideer som "inte skulle funka". A-armsframvagn har jag för mig är en av dom. Och snart kommer alla märken även ha långt mellan a-armarna som arctic. Men dom kanske tjuras lika länge som alla tjurades med t-armar. En arctic framvagn som är 38" är inte bredare än en polaris 38" så det blir inte svårt att (boondocka) Burka/skråa som man säger på sverige.
du kan ju inte mena att ljudet i en yamaha 4t är skönt. enda 4t som jag skulle kunna tänka mig är rotax v1000 eller v1300, där har ni skönt ljud
Nog tycker jag att suzukis fyrtakt är nog så bra som yamahas, yamaha har ju dock lagt all energi på 4-takt så dom kanske är snäppet bättre. Men en 1100 turbo plockar ju vilken nytro som helst. Är det bara jag som tycker att yamaha har en jävulsk motorbroms, testade nya bearcat igår och där var motorbromsen obefintlig.
Notera att jag ogillar fyrtakt i skotrar.
Personligen har jag aldrig gillat Yamahas fyrcylindriga fyrtaktsmotor-hatar hela upplevelsen med en screamer då att man ska varva tills man tror att ventilerna ska släppa för att det ska hända något.
Nytrons karaktär gillar jag mycket mer, speciellt i kombination med andningshjälp.
-Och nu har jag sammanfattat hela grejen med att köra fyrtakt.
Jepp, dom är tunga grisar om man som jag väger 75 kg.
Hysteriskt, vansinnigt roliga att gasa med-men det finns knappast en människa i världen som inte blir minst dubbelt så bra på att köra där det är trång och brant om dom förflyttar arselet till en Rmk eller M8/8000.
(Summiten är antagligen mycket bättre än Nytron, men jag kör av princip ingenting som en Fransman varit i närheten av sedan tiden jag provade hur det kändes att äga en Citroen, och Kanadensarna är alldeles för mycket Fransmän för att det ska kännas komfortabelt...)
Visst, med alla eftermarknadsprodukter som finns har även Chris Brown klarat att tygla Nytron där det är trångt, brant och en djävla massa träd i vägen-men jag misstänker att det finns en gnutta ekonomiska argument innan han blev helt övertygad om det. Dessutom -med handen på hjärtat- jag är överdjävligt duktig på att skråa.
Meeeennn....eftersom det nu råkar finnas en Rmk och en Nytro i min omedelbara närhet, och jag i grund och botten är lat-så väljer jag the easy way out, och kör Rmk för den körningen.
En fin pimpeltur på isen, en lekdag på närmaste myr, eller helt enkelt som pulkdragare-då är Nytron det självklara valet framför Rmk:n!
Nytrons styrka är helt enkelt att vara förbaskat allround. Inte bra på nåt, men funkar iaf hjälpligt till det mesta. Med facit i hand skulle man haft en Viking med MCX 240...den skulle vara oslagbar som pulkdragare.
![]()
Måste ju varit gravt feljusterade maskiner med extremt lågt skidtryck!Men skall man behöva burka "på platten" också eller hur styr man en AC när det är aningen hårdare i backen och bägge skidor är i marken?
Vet förra året på Storåbränna-eventet, bekanta där som provkörde AC 2013-maskinerna. Samtliga tyckte styrningen var värdelös och då var det rätt blandat med folk som annars kör BRP, Polaris, Yamma.
Så behåll era fyrtorn till styrspindlar ni.
Ajabaja, kasta inte sten i glashus. Nytron påminner ju mest om hundrasen Mops, kort, tjock och totalt frontsmälld!Tycker det ser ganska.... speciellt ut med spindlar som är 2 deci högre än skotern![]()
tjejer tycker mopsar är söra :wondering: Kommer få asmkt brudar när man tankar på macken :eyebrows: hundtricket, du vet?Ajabaja, kasta inte sten i glashus. Nytron påminner ju mest om hundrasen Mops, kort, tjock och totalt frontsmälld!
de som har problem med styrningen på proclimb/cross nyare än -13 hör inte hemma på en skoter.
Jörgen: Du tycker bara om att åka fort över en sjö antar jag, då du säger att din maskin har sånt klipp. Och än om den har "klipp"...
säg till var och hur vi ska åka.
Crossbana, bra led, dålig led, kurvig led, rak led, över en sjö, uppför, utför, sidledes, baklänges eller hur du vill göra.
På ALLA punkter förutom över en sjö så sätter jag en årslön på att jag åker ifrån dig, fast min maskin är totalt värdelös på led, speciellt dålig led.
Men, vill du åka över en sjö och tycker det är det som är roligt så förstår jag att du kör N/A apex....
Kan även ta ZL550n och jag garanterar att jag åker minst jämna steg med din maskin oavsett körning, förutom över sjön där jag brukar slå av och mysåka då jag inte åker med "gubb-touring-blåsa-bort-vind-ruta" på nån av mina maskiner.