Mest kamera för pengarna?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
The Yamaha: Ursäkta, men det var visst inte en Fujifilm kamera jag hade :hmmmm2::laugh: Jag blandade ihop det men min förra kamera, det var en Fujifilm som dock gick sönder av någon anledning. :D Men min nuvarande är en Kodak och bilden är tagen med den. :D Jävligt billig kamera iaf, gav ~1000kr för den. Och den är ännu billigare nu. En sådan om du ville veta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=171894 Enkel, bra, billig och lätthanterad kamera sammanfattar jag den.
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
The Yamaha: Ursäkta, men det var visst inte en Fujifilm kamera jag hade :hmmmm2::laugh: Jag blandade ihop det men min förra kamera, det var en Fujifilm som dock gick sönder av någon anledning. :D Men min nuvarande är en Kodak och bilden är tagen med den. :D Jävligt billig kamera iaf, gav ~1000kr för den. Och den är ännu billigare nu. En sådan om du ville veta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=171894 Enkel, bra, billig och lätthanterad kamera sammanfattar jag den.
Det är lugnt:)
En sådan har en släkting till mig.
Jag tycker den är ganska lätt använd, men har lite svårt för menyerna och alla de olika knapparna på baksidan. Sedan är ju programmet för att ladda över bilderna i datorn helt värdelöst tycker jag, tyvärr,
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Det är lugnt:)
En sådan har en släkting till mig.
Jag tycker den är ganska lätt använd, men har lite svårt för menyerna och alla de olika knapparna på baksidan. Sedan är ju programmet för att ladda över bilderna i datorn helt värdelöst tycker jag, tyvärr,
:hmmmm: Jag pluggar i kabeln i datorn och för över bilderna jag vill ha och drar ur kabeln så är det klart. Vad är det för program. Jag har då inte installerat något speciellt program till kameran.
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
:hmmmm: Jag pluggar i kabeln i datorn och för över bilderna jag vill ha och drar ur kabeln så är det klart. Vad är det för program. Jag har då inte installerat något speciellt program till kameran.
Jag brukar också göra så, plugga in kabeln osv.
Programmet som följde med hette typ Kodak EasyShare, då överfördes alla bilder till datorn och de försvann från kameran. Programmet frös datorn vid flertalet tillfällen, väldigt irriterande:mad:
 

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Jag tycker att det blir hyffsade bilder med nästan alla kamrer i dagsljus, men det är när det börja skymma eller när man knäpper i motljus som man märker om den duger
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Bara för att jag är snäll idag kan jag lägga upp lite mer bilder från min kamera ;)

 

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
33
Byske
Om man inte ska ha bilden större en A4 så räcker 4-5 mp gott och väl ;)
har 4 MP på min kamera ( olympus 770- Ultra zoom) och blir ganska skarpa bilder på en 40 tummare ;)

Det handlar egentligen mer om det som några har skrivit tidigare om optiken och att man bör ha en bra sensor också annars kan man ha 30 MP och ändå få suddiga bilder :p

Dessutom tar MP plats också:p
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Det är ju det som är fördelen med systemkameran, att bilderna oftast blir väldigt mycket bättre än kompakt kameran!
Tyvärr, är ju de systemkameror som är något att ha så väldigt dyra:(
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Bara för att jag är snäll idag kan jag lägga upp lite mer bilder från min kamera ;)
*bild*
*bild*
Tackar:)
Hur är det att filma? (Jag vill ju kunna filma någon snutt då och då)

Jag får se vad det blir, bara bilderna blir skarpa och fina.
Är inte jätte kunnig om kameror, så vad är det man ska kolla mest noga på?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag brukar också göra så, plugga in kabeln osv.
Programmet som följde med hette typ Kodak EasyShare, då överfördes alla bilder till datorn och de försvann från kameran. Programmet frös datorn vid flertalet tillfällen, väldigt irriterande:mad:
:confused: Jag använder inget sådant program till min kamera. :rolleyes: Jag har kvar alla bilder jag har på datorn i kameran och datorn har aldrig hängt sig pga det.
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Har haft en föregångare till den. Som sagt tidigare så ger den fina bilder men jag var väldigt irriterad över att den var så långsam på avtryckaren. Det tog säkert en halv sekund från det man tryckte av till dess bilden togs. Det var mao helt omöjligt att ta några actionbilder med den.