Mest kamera för pengarna?

D

Deleted member 9532

Langa upp en bild som har ljusa förhållanden istället så kameran får göra sig lite rättvis :p
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Här kommer några bilder, fast det börjar skymma tidigt...
Blir lite suddiga bilder om man inte håller kameran stadigt.
Trycker man snabbt på avtryckaren, tar den väldigt snabbt:) så nog kommer man kunna ta "action" bilder med den, dock blir bilden lite suddig om man inte håller den tillräckligt stadigt. (I vanligt läge, finns något läge som stabiliserar bilden)


(hyrbil)


En liten filmsnutt, mörkt dock, men ljudet tycker jag är hyffsat. (Tinypic drar ner kvalitén på ljudet. PM:a om ni vill se orginal filen)
View My Video
 
Last edited:

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag funderar starkt på att köpa en Nikon D5000 men 18-55 VR objetivet. Nån som har en sådan och vet om dom är bra, prisvärda osv? Eller om man ska kolla på någon annan i samma prisklass (7000-8000:)
 
D

Deleted member 9532

Här kommer några bilder, fast det börjar skymma tidigt...
Blir lite suddiga bilder om man inte håller kameran stadigt.
Trycker man snabbt på avtryckaren, tar den väldigt snabbt:) så nog kommer man kunna ta "action" bilder med den, dock blir bilden lite suddig om man inte håller den tillräckligt stadigt. (I vanligt läge, finns något läge som stabiliserar bilden)
Du har ju mycket manuella inställningar i den kameran kan jag tänka mig?

Där du själv kan bestämma bländra, ISO medmera? Då kan du ju själv bestämma om du ska kunna ta snabba actionbilder eller inte.

Jag har aldrig hört talas om att kameran tar snabbare bilder för att du trycker snabbt på knappen utan den ställer in bländare, ISO, blixt, slutartid och sådant efter miljöns omständigheter.
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Du har ju mycket manuella inställningar i den kameran kan jag tänka mig?

Där du själv kan bestämma bländra, ISO medmera? Då kan du ju själv bestämma om du ska kunna ta snabba actionbilder eller inte.

Jag har aldrig hört talas om att kameran tar snabbare bilder för att du trycker snabbt på knappen utan den ställer in bländare, ISO, blixt, slutartid och sådant efter miljöns omständigheter.
Jag har en väldans massa inställnings möjligheter. Får läsa på lite, hur man gör;)
Det finns något läge, där den tar i princip direkt när jag trycker på avtryckarn, formulerade mig lite fel där. Dock var detta i hyffsat ljust förhållande, den tar lite längre tid på sig när det är mörkt.
 

hermelinen

Ny medlem
13 dec 2008
4
0
1
Du har ju mycket manuella inställningar i den kameran kan jag tänka mig?

Där du själv kan bestämma bländra, ISO medmera? Då kan du ju själv bestämma om du ska kunna ta snabba actionbilder eller inte.

Jag har aldrig hört talas om att kameran tar snabbare bilder för att du trycker snabbt på knappen utan den ställer in bländare, ISO, blixt, slutartid och sådant efter miljöns omständigheter.

Bulb läge