Som sagt så finns de väldig mycke som är onödig, dvs allt som inte gör skotern vassare, bättre komfort eller andra förbättringar som ger skotern bättre egenskaper.
tex, slutburk, låg/ingen ruta, lyktsköld, neon, dekaler, lackade detaljer, polerat tunnel osv.
tycker alla bara ska sluta gnälla på de folk gör med sina skotrar även fast dom gör totalt onödiga saker eller om dom är nödvändigt, låt folk göra de dom vill, antagligen gör dom ju de för att skotern ska passa dom och deras tycke om utseende och design.
jag har själv slutburk för att de ska låta fränare, visst totalt onödigt om man försöker få ut någon effekt men jag gillar de ändå.
tagit bort rutan för jag tyckte den var ivägen men då får jag ju skylla mig själv att de blåser lite mer och klibborna på huven stoppade jag bara dit för att jag tycker de är jätte coolt och de ser ju ut som man är sponsrad och bäst i världen på att köra då:laugh:
hoppas alla fattar att man får göra de man själv känner med sin skoter vare sig de gör nytta eller inte.
och kan hålla med om att de är ju totalt idiotiskt att köra omkring med slutburk(även pipor) mitt i natten nära bostadsområden, man får ju faktiskt tänka lite på omgivningen, men fritt fram för alla med skotrar som låter 2000db på dagen iaf