Mest meingslösa prylen man kan köpa till skotern

meningslösaste prylen du kan köpa skotern?

• Totalt antal som röstat
    280

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Haha så roligt att se att precis alla är emot slutburkar. Vad tyckte ni om dom för 2 år sedan?
Det absolut onödigaste, hmm, 2t olja? Nä jag kommer inte på nåt svar, lyktsköld?
beror ju på vad man tänkt sig av sin meningslösa pryl.
vill man ha fränare ljud så får man ju ut det av en slutburk och därmed är den ju inte så meningslös om det är så man vill ha det.

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Som sagt så finns de väldig mycke som är onödig, dvs allt som inte gör skotern vassare, bättre komfort eller andra förbättringar som ger skotern bättre egenskaper.
tex, slutburk, låg/ingen ruta, lyktsköld, neon, dekaler, lackade detaljer, polerat tunnel osv.

tycker alla bara ska sluta gnälla på de folk gör med sina skotrar även fast dom gör totalt onödiga saker eller om dom är nödvändigt, låt folk göra de dom vill, antagligen gör dom ju de för att skotern ska passa dom och deras tycke om utseende och design.

jag har själv slutburk för att de ska låta fränare, visst totalt onödigt om man försöker få ut någon effekt men jag gillar de ändå.
tagit bort rutan för jag tyckte den var ivägen men då får jag ju skylla mig själv att de blåser lite mer och klibborna på huven stoppade jag bara dit för att jag tycker de är jätte coolt och de ser ju ut som man är sponsrad och bäst i världen på att köra då:laugh:

hoppas alla fattar att man får göra de man själv känner med sin skoter vare sig de gör nytta eller inte.

och kan hålla med om att de är ju totalt idiotiskt att köra omkring med slutburk(även pipor) mitt i natten nära bostadsområden, man får ju faktiskt tänka lite på omgivningen, men fritt fram för alla med skotrar som låter 2000db på dagen iaf:)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Finns mkt som är skit men slutburk/oljudsystem är bortkastade pengar. Och vid träff av lagens allt för korta arm så kostar det ytterligare några tusenlappar :)

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
hahahah hitta ett kompett system med pipa och burk du som låter mindere än vad det gör med bara en slutburk! good luck!!!
då haru aldrig hört en skoter med pipa/pipor förut. tkr du att det låter höggt med slutburk, då klarar du inte av att höra när man kör med pipa/pipor
hört talas om slp helsystem?

förövrigt så tror jag att de här med slutburk är övergående. då talar jag av egen erfarenhet=)

Last edited:

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
vad menar du? Jag har själv ett komplett SLP på min, låter inte nämnvärt högt.

Vill också tillägga att jag tänkt på ett tag på att LYKTSKÖLDAR måste ju vara helt värdelöst, både fult och opraktiskt.

Enligt mig då så kör man omkring med oljudsburk OCH lyktsköld/ar så kanske man ska börja fundera på vad man håller på med egentligen

:hello:

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Ang lycksköld så beror det mkt på vad det är för skoter!

Ta min till exempel, jag gjorde en egen "lycksköld" till min utav en enda anledning, och det är att utan lycktskölden och man är ute i lössnön och burkar och hoppar och har sig så packas lyset igen med snö, och då får man ju lixom inget lyse, men nu med lycksköld så blir det alldrig så, utan då far snön bort direkt och det i min mening är ej onödigt utan väldigt bra!

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
vad menar du? Jag har själv ett komplett SLP på min, låter inte nämnvärt högt.

Vill också tillägga att jag tänkt på ett tag på att LYKTSKÖLDAR måste ju vara helt värdelöst, både fult och opraktiskt.

Enligt mig då så kör man omkring med oljudsburk OCH lyktsköld/ar så kanske man ska börja fundera på vad man håller på med egentligen

:hello:
de va inte meningen att kritisera ditt inlägg utan han som hade skrivit i slutet av mitt citat. blev något fel. håller helt och hållet med dig.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Ho ho MBRP? är inte det en av de skitburkarna som för mest oväsen? ser nästan ut som en polare har på sin rev 800 och den låter inte fint

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
brukar inte ha nå problem att gå fram och montera bort sdlutburkarna från diverse idioters skotrar då man trädffar dom vid nån skoterstuga. Hatar alla idioter med slutburk
Mmm och du har alla tänder hela? Jag undrar om inte jag hade slagit dej till varmare breddgrader:mad:
Tycker att man ska få göra som man vill bara man har hjärnan med sej, finns inga onödiga prylar... Alltid nån som har användning för dom:beer:

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
J***A PIPOR! I morse vid halv 6 kom en otrloigt smart kille utangör mitt fönster å blåste..På GÅRDEN!! han sa han hade åkt fel när jag åkte ikapp Ungen..

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
först och främst Rillej väx upp vet ja innan du börjar snacka, du har väl en burk på din för att du din oo upp vuxna pappa har en?
sen sallex det du snackar om att det inte finns pipor som låter mindre än än burkar då vet inte jag vars du varit under 2000 - talet det finns bland annat psi silence pipe där har du en som låter mindre än visa skotrar som har slutburk. men menar bara att du kan ju inte jämnföra din et 340 med en hem gjord burk mot en ski-doo 800 med pipor eller har jag fel det funkar inte riktigt?

vill bara säga till alla er med era slutburkar att okej om ni kommer med 200 hk och det låter mycke, men när man sitter på en sjö och det börjar bara vråla bakom nästa krök tänker man som *****r där kommer den en med mycke och köra sen kommer det fram nån slö ***** 600 eller nå känns som en riktigt skämt i mitt tycke.

är det för lite i din skoter att köra med så bytt istället skoter för att lura dig själv med nån burk jävel på skotern.