Ja det var de som sa att de troligen hade en svart...
handlaren har kollat med KGK om det fanns ngn maskin att få tag i men de hade inte ngn maskin. Sen om det finns ngn maskin ute hos ngn handlare så kan ing inte få den av KGK utan då måste jag köpa den själv tydligen :s För KGK kan tydligen inte köpa tillbaka en maskin från en handlare för handlaren vill ju ha "fullt" betalt men där tycker jag absolut att KGK skulle stå för mellanskillnaden,Din handlare har ju sålt den till dig och den brann upp. Vad har han gjort för att fixa fram en ny? Handlaren borde ju kämpa för din skull så att denna olyckliga historia får ett gott slut. Kontakta Arctic sverige och kolla om det finns någon goodwill. Vem som helst som hör den här historien får ju lust att hjälpa till...
Är det fortfarande Flemström som är chef?Ja visst är det så, detta är ju ngt KGK borde stå för! Jag ringde och pratade med Servicechefen KGK och han sa att de gjort vad de kan och hade jag några ytterligare krav så skulle jag prata med min handlare.
Att de gjort vad de vill och ligger precis på gränsen för vad de måste ja...Ja visst är det så, detta är ju ngt KGK borde stå för! Jag ringde och pratade med Servicechefen KGK och han sa att de gjort vad de kan och hade jag några ytterligare krav så skulle jag prata med min handlare.
Jag är skoterförare precis som du, jag har haft ett 30-tal skotrar varav knappt en tredjedel av maskinerna köpt på firma och jag har handlat mängder av delar. Jag förstår med andra ord vitsen med en god relation till ÅF. Dessutom tipsade jag David om att i sista hand ta hjälp av en jurist för att minska risken för osämja med ÅF inför ev. framtida affärer.Angående de två fallen. Det första så köper jag inte skotrar på känsla utan ger en handlare en deal som är sämre i praktiken men ekonomiskt likvärdig så kör jag på den ändå. Snart lär du dig också hur mycket välvilja man vinner med den taktiken om man ska handla delar på obekväma tider, få rådgivning per telefon och snabba reparationer.Det andra fallet är intressant på grund av att felet låg i att motorstyrningen var felprogrammerad så att den bluddrade i ett visst register. Detta fel fanns såvitt jag vet på alla levererade likadana skotrar och jag har inte hört talas om en liknande affär där dem köper tillbaka skotern efter så lång tid. Men det krävdes mycket tid i telefon och slussande mellan människor bde hos ÅF och GA.