Mod på rs vector mtn

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Nån som köpt förvaringsväskan Sportväska kombi? Om... Hur har ni löst monteringen av bak remen på mtn maskinen?
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Jag har även funderat på att göra en pakethållare bak på den halvlånga läppen ..
Men jag vet inte hur man ska fixa utblåsen på vettigaste vis ..

Det tål en del funderingar runt det innan man skrider till verket ..

Det ska ju likna nåt å ..
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
jag klurar på turbo eventuellt, men troligtvis inte då de är för dyrt... de blir nog mest troligt nytt viktkitt från tikka under våren när man provat hur originalet funkar...:)


det finns en pakethållare att köpa färdig från yamaha om du inte ids klura ;)


styrhookar ska jag montera oxå hade jag tänkt, den "minsta" varianten borde räcka..
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
föresten styrhookar är beställda ;)

de finns att beställa hela eftermarknadsstyren men de verkar bli lite si å så då man måste använda massor med styrhöjjare... :cool:
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Vissa har lite kontakter på mcxpress så kanske fixxar bättre pris inkl montering;) Vars beställde du styrhookar.
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Heggan skrev:
Nån som funderar på Quickrodsen?
Hmmm det är ju till den gamla proaction boogien ...

Denna boggie skickar skidorna i vädret hur lätt som helst .. jag vet .. jag har provkört den ..
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
yel_low skrev:
det finns en pakethållare att köpa färdig från yamaha om du inte ids klura ;)..
Jasså ?? en som sitter nere på bandtunneln bakom dynan, på det traditionella stället med vettig lösning på utblåsena ?? Man vill ju inte bränna upp det man fraktar.

Den enda jag har sett är ju en som ser ut som till en MC ovanpå ankskjärten på dynan, och den varianten gillar jag inte direkt.

Det ska vara lågt placerad vikt för att få bästa resultat samt så ska den inte vara i vägen om man ska busa i pudret och förflytta sig fram och tillbaka över skotern.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
det finns en bild i tbh katalogen på den, sitter bakom/ovanför utblåsen kromad var den åsså... jag ska då inte ha den pkt hållaren..:eek: den va inge snygg på bild iaf..


styrhookarna tar dom hem på yamahacenter från snopro:)
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Tycker min förvaringsväska var rätt ok..! Rymms då kaffe å nån luva å lite juks säkert ett par skor om man ska på dans tillåme=)
yel_low monterar du styrhooks på båda sidorna??? eller bara på vänster sidan..!!
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
de blir på båda sidorna, man brukar väl ha en större på ena sidan vill jag minnas ochen mindre på andra sidan, ja sätter mindre varianten på båda sidorna:rolleyes:
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Okej fundera om jag kommer att använda den på högersidan? Var och la undan ett aluminiumtanklock idag:cool: Blå eller silver det är det som e frågan just nu..?? Börja spekulera på extra boggihjul kolla in ett kit idag..!!
Ska nån lägga skyddsfilm på huven???!!!
 

Yamahamannen

Aktiv medlem
29 okt 2004
60
0
6
Västerbotten
Har beställt kapell samt tankväska...sen funderar jag på antingen isrivare eller X-tra boggiehjul.
Sen får man väl se om det blir mera godis framöver...

/Yamahamannen
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
all utrustning väger oxå, många små saker blir en del kilon:eek:

skyddsfilm? nej jag har polermaskin den fixar de mesta för att inte säga allt!:)

snart kommer dom hoppas jag, var å fyllde en 20l dunk med 98oktan imorse när ja tankade bilen, så man får i lite soppa för att torrköra järnet!!!
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Tror jag ska sätta på extra boggihjul och kanske ett alu tanklock=)
 
Last edited: