Mod på rs vector mtn

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
42
Ludvika
Styrhoockar...

Monterade dit styhoockar på Ragen idag... Blev rätt bra... Får se om det blir någon skilnad med dem på... Får ut och ta en sväng imorgon igen... Snöar som f-n här just nu...

//Jesper
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Fy va fusk... Va satte du på för hockar? Jaa snön kommer nog här nån gång:confused: Men vi harå iaf bra isar nu näre ha varit vi -20 länge länge:cool:
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
ja, vilka hookar monterade du? jag har ett oar snopro hookar ja tänkte sätta men de sitter en popnit längst ut på handtaget som gör de lite klurigare...


snopro hookarna är gjorda i plast tror jag... inte så bra å borra i om de ska hålla... tänkte på att få tillbaka popniten.. risk att man knäcker hookarna där man borrat..:(
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
42
Ludvika
hoockar...

Satte dit Snopros 2" hoockar från duells... Bara att borra bort popniten. Handtaget sitter ju med en längst in, + att hoocken håller ju kvar handtaget. Hålet täcks även det av hoocken så det borde inte komma in nå vatten och skit... Ska snart ut och prova skotern... Kan kanske ta en bild eller två och lägga upp...:D

//Jesper
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
42
Ludvika
hockar...

Finns bild på hockarna och hur det ser ut med dem monterade på min profil... vet inte hur man laddar upp den här...

//Jesper
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
hmm niten gör att handtaget inte vrider sig på styret, inte för att de ska komma ut, sitter en nit längre in åsså, däremot tror ja inte de går att få dit kapellet med hookarna..? provade kapellet idag å de sitter TAJT!
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Äre nån som har moterat på drag? Yamaha har visst gjort en total miss dära.. Heds håller på nu att ta fram en monterings platta som yamaha ska sälja till vector mms drag...
 

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Jupp, hörde det. Dom (Heds) har visst skickat prototypen till Yamaha i Norge (!?) som skall serie tillverka dom. Blir nog till att vänat på draget...
Sa till dom att jag trycker dit det själv mot bättre pris :D
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
jkarlss7 skrev:
Jupp, hörde det. Dom (Heds) har visst skickat prototypen till Yamaha i Norge (!?) som skall serie tillverka dom. Blir nog till att vänat på draget...
Sa till dom att jag trycker dit det själv mot bättre pris :D
Jag hoppas att dom har gjort om det helt för det var ju inte en grej som var ens i närheten att passa .. Det var ju ett rx1MM 03-04 drag dom hade skickat och den har ju inte samma boggie så därför skiljer ju bakre boggiefästet inkl nitningar osv ..

Det nedre staget nådde inte till det hål det skulle sitta i .. och förstärkningsplåten passa inte alls .. inte mer än typ 3 nithål som va rätt ..

Det är så då dom tog förgivet att det skulle vara samma på Vectorn .. hur många RX1 drag har dom nu i lager till ingen nytta ??
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
de va jag som kom på felet ;) , när ja skulle montara drag på min i helgen... jag gör ett eget drag till min som ser "snarlikt" ut som originalet men betydligt snyggare, och lackat silver!
 

Yamahamannen

Aktiv medlem
29 okt 2004
60
0
6
Västerbotten
Nu äntligen står maskinen hemma och blänker.....

Synd bara att vi har så lite snö "änsålånge" men man får väl fixa med tankväskan och polera upp den i väntan på snön:)
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Dom har gjort en monterings bricka nu till draget.. Fick den första på hela jorden på min maskin=) den skulle nu sickas till yamaha för serie produktion:cool:
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
jag ska göra ett eget drag som ser snarlikt ut som yamahas men lite snyggare å i silver å dra nedra fäströren lite snyggare:cool:
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Heggan skrev:
Dom har gjort en monterings bricka nu till draget.. Fick den första på hela jorden på min maskin=) den skulle nu sickas till yamaha för serie produktion:cool:
Monterings bricka ???

Gör man inte om själva rör konstruktionen ?? den va ju för kort och i fel vinkel ..
Jag vet inte hur jag skall tolka det hela .. Du får ju gärna fixa in nåt foto på det ..

Ja mena har dom bara gjort en anpassning för det befintliga rx1 draget så känns det mindre intressant ..
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
gjorde ett eget drag idag, som passar 100% utan att göra monteringsbrickor, de kostade mig 257:- i meterial plus själva kroken som e yamaha original för en 150-250:- nåt.. :D
 

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Heggan skrev:
Ska ta och fota kan då inte se att det är nån modifiering alls...
Kolla på plattjärnet som sitter i boggie infästningen. Den är förlängd med ca 5 cm jämfört med en RX-1. Det är denna plåt som är på tillverkning om jag har fattat allt rätt..