Mod på rs vector mtn

Quixir

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Tanki lockinenni

Heggan skrev:
Tror jag ska sätta på extra boggihjul och kanske ett alu tanklock=)
det värkar vara ganska poppis med alu tanklock??

varför lägga ner 500kr på alu tanklock? blir juh inte såndera gigantiskt stor viktskillnad?

en ren status grej??
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Quixir skrev:
det värkar vara ganska poppis med alu tanklock??

varför lägga ner 500kr på alu tanklock? blir juh inte såndera gigantiskt stor viktskillnad?

en ren status grej??
Det är för att man ska frysa mer om fingrarna när man skruvar upp tanklocket ;)
 

Yamahamannen

Aktiv medlem
29 okt 2004
60
0
6
Västerbotten
Om det är en statussymbol beror nog på betraktaren...
Att det är viktbesparning är nog väldigt marginellt (Bättre att hoppa över bullen till kaffet!)

Men däremot så är det j-vligt snyggt.....
Men inte prisvärt direkt.......

Skulle gärna vilja ha ett men jag satsar nog den 500 hundringen till ett par Öhlinare istället.:)
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Alu-lock vs. stålpung

Quixir skrev:
det värkar vara ganska poppis med alu tanklock??

varför lägga ner 500kr på alu tanklock? blir juh inte såndera gigantiskt stor viktskillnad?

en ren status grej??
Känns ju inte som att det skulle bli lättare i aluminium, hellre tvärt om...

Nej, anledningen till att man byter måste vara att det ska hålla bättre när man styper och kör in dom allra heligaste delarna i tanklocket, det där med spräckta tanklock är ju annars ett ganska stort problem... :p
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
nån som hört nå när rs vector mtn e på G?

ja börjar bli lite less på å ha fått samma svar i2 veckor "de har kommit till sverige de håller på å skickas ut" typ.. låter som att de hyschas lite...?:(


de tar juh inte ens så länge för en ny volvo att komma från göteborg.. de tar typ MAX 5dagar!
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Har gått mer än 2veckor nu... dom sa att skotrarna kom till sverige 28okt och nu är 2 veckor paserade...:mad:
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Det besked jag har fått är att min mtn har anlänt sverige i förrgår och skickas ganska snabbt vidare och finns hos min handlare i början på nästa veckan nån gång.
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Nu säger dom att dom kommer nog på Fredag kanske.. iaf en leverans och den andra kommer om ytterligare en vecka..!! Undra va dom ha för fraktbolag yamaha måste ju va posten eller nå liknande.. nu harom varit i sverige i 3veckor och dom har inte fått iväg dom än :mad:
 

Yamahamannen

Aktiv medlem
29 okt 2004
60
0
6
Västerbotten
Väntan är snart över

Min kommer till handlaren imorron...(Förhoppningsvis:eek: )
Så jag får ta hem den i slutet av veckan när dom gjort den klar...
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
ja fick besked vid 15:00 att den skulle komma innan helgen FÖRHOPPNINGSVIS...:(

de kom till sverige i förra veckan till generalagenten, de har juh en transport från hamn till va de jönköpning eller nnå sånt.. först.. sen ska de in på lagret å typas in å få reg nr å sen ska de skickas ut... ja nå sånt går de till...
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Ja nu lagomt till då maskinen snart anländer går man och stukar högra handleden, det är ju helt fanimig otroligt.
Utan höger handen är man ju som en krympling .. :(

Hördes som att maskinen ev anländer till handlaren imorgon eller övermorgon , ja innan helgen ska den va klar ( hoppas jag i a f , trasig handled eller inte ) ..
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
:D visst varu 4e att beställa? hörde att dom hade sålt 8st men ha som för mig att det var 5st när jag beställde?