Som sagt, ju mer jag försöker fixa till den ju sämre verkar den gå..
Har sökt på forumet men inte hittat nån som har liknande fel, och de som har haft de har inte skrivit hur de har löst de!
Kort sammanfattning: Var ute och körde en långtur, började blöddra endast till och från vid normal körning, endast under nån sekund. Sedan har det trappats upp och nu blöddrar den nästan över hela registret.. Tomgången är bra, men sedan när man kör så är det bara skit rent ut sagt.
Gjort: Laddat batteriet, rengjort spjällhusen, reedsen, luftburken och rave-portarna, tage upp bränslepumpen och gjort rent de som man verkar kunna rengöra, blåst rent i bränslefiltret så gott de går.. Tändstiften och insugsgummina relativt nya. Komp-testad innan rivning med jämt tryck i båda cylindrarna.
Verkar inte dra tjuvluft nånstans..
Börjar få slut på idéer och skruvlust.. Funderar på om man på nått sett kan mäta upp om avgastempgivaren har gett upp? Hur blir skotern då den är trasig?
Alla idéer och uppslag är välkomna!
Har sökt på forumet men inte hittat nån som har liknande fel, och de som har haft de har inte skrivit hur de har löst de!
Kort sammanfattning: Var ute och körde en långtur, började blöddra endast till och från vid normal körning, endast under nån sekund. Sedan har det trappats upp och nu blöddrar den nästan över hela registret.. Tomgången är bra, men sedan när man kör så är det bara skit rent ut sagt.
Gjort: Laddat batteriet, rengjort spjällhusen, reedsen, luftburken och rave-portarna, tage upp bränslepumpen och gjort rent de som man verkar kunna rengöra, blåst rent i bränslefiltret så gott de går.. Tändstiften och insugsgummina relativt nya. Komp-testad innan rivning med jämt tryck i båda cylindrarna.
Verkar inte dra tjuvluft nånstans..
Börjar få slut på idéer och skruvlust.. Funderar på om man på nått sett kan mäta upp om avgastempgivaren har gett upp? Hur blir skotern då den är trasig?
Alla idéer och uppslag är välkomna!
Last edited: