Var in med skotern på Terrängmaskiner idag, som trots allt egentligen inte hade tid lyckades läsa av felkoderna i skotern! Stort + där!
Det fanns 6st felkoder, dock efter lite spekulerand så kom vi fram till att alla var från när jag har provat att utesluta trasiga givare, men efter en radering och provkörning så kom de inte tillbaka några, alltså var de inte nån givare som orsakade problemet.. dock gick den likadant som förut, om nu inte ännu sämre.
Komptestades och kollade lite grejer, tydligen fick han 7,5 med sin mätare, som jag litar lite mer på, så de var ju bara hem och börja riva..
2,5 timme efter hemkomst, så stod motorn på en "arbetsbänk" och var isär plockad..
Allt såg mkt bra ut, ringar, kolvar, cylindrar, stakar, mm, mm.. inget glapp i nått lager som ja kände, ingen packning som var trasig..
Men.. tyckde de var mkt olja i blocket när jag lyfte på cylindrarna?
Så eeh..?
Det fanns 6st felkoder, dock efter lite spekulerand så kom vi fram till att alla var från när jag har provat att utesluta trasiga givare, men efter en radering och provkörning så kom de inte tillbaka några, alltså var de inte nån givare som orsakade problemet.. dock gick den likadant som förut, om nu inte ännu sämre.
Komptestades och kollade lite grejer, tydligen fick han 7,5 med sin mätare, som jag litar lite mer på, så de var ju bara hem och börja riva..
2,5 timme efter hemkomst, så stod motorn på en "arbetsbänk" och var isär plockad..
Allt såg mkt bra ut, ringar, kolvar, cylindrar, stakar, mm, mm.. inget glapp i nått lager som ja kände, ingen packning som var trasig..
Men.. tyckde de var mkt olja i blocket när jag lyfte på cylindrarna?
Så eeh..?
Attachments
-
201,9 KB Visningar: 11