men vad LESS man blir ibland. Var ute och testade skotern nu idag.. Kör väl kasnke ett par km, sen tvärdör den igen.
Men den är inte stum eller nåt. bara att dra igång igen. sen körde jag som vanligt och det hände inget mer.
Men innan jag lagade den så var det när jag körde ganska sakta och jämngas som det hände. Likadant nu jämn gas rätt sakta så stannar den. Är det någon EXPERT som har någon aning?
kan det vara att den får för lite olja vid längre varv eller vad kan vara felet?? Måste få till den innan nyår så snabba svar vore KANON!
Eller kan det vara nåt med varitorerna?? Har ju som sagt satt på dynamo joes s8x kitt. Och bytt sekundärvaritorn till en roller. Är brydd om det kan vara nåt där som spökar. Fall det kan bli nåt med vikarmarna så dom kan hänga sig??
Pratade med en kompis nu som har en lynx rave 800 -05 alltså likadan motor som i min. och han har EXAKT samma problem? Så är det någon barnsjukdom som det kan vara?
Nej för då var den halvstum när jag skulle dra igång den. Nu är det precis som vanligt, bara rycka igång och åka.. Kan det vara att jag ska gå upp till 20 istället för 17,5 på lågfarten? För det är ju bara nbär jag kör lugnt och jämngas det blir så där!?