Samma med en kompis Mxz 600 sdi -08 ocksådom sliter remmar som fan, jag känner 2 kompisar som fått byta remmar ofta. dom har bytt mot hårdare motorkuddar men det hjälpte inte så. men annars så är dom grymt roliga att leka med, lätta och smidiga.
Ja dom sliter ganska mycket remmar när dom är original.dom sliter remmar som fan, jag känner 2 kompisar som fått byta remmar ofta. dom har bytt mot hårdare motorkuddar men det hjälpte inte så. men annars så är dom grymt roliga att leka med, lätta och smidiga.
Ja dom sliter ganska mycket remmar när dom är original.
Det går att dreva ner dom ca två kuggar så försvinner problemet.
Går även att byta till 377 (800 remmen) eftersom att den är mer stabil.
Jag körde ungefär 200 mil på den med min xp.
Har hört att det ska vara ganska bra, men eftersom att 800 remmen klarar sig bra så har jag inte orkat köpa staget.Det finns även ett stag att köpa för nåra hundralappar som styvar upp chassit mellan primeärvariatorn och sekundären! Det är mkt effektvit mot remslitachen.
Har dom inte kommit med en fix för remmarna ?
Drivaxlarna skall bytas också på alla 08'or.
Ski-doo brukar ju vara rätt så bra på att hantera det där...
Han jag skrev om tidigare hade 2kugg nerdrevat + 44mm matta. Fan han fick ju typ byta rem var 20onde mil ungefär, och då körde han på den där race remmen för 1800 spänn..Ja dom sliter ganska mycket remmar när dom är original.
Det går att dreva ner dom ca två kuggar så försvinner problemet.
Går även att byta till 377 (800 remmen) eftersom att den är mer stabil.
Jag körde ungefär 200 mil på den med min xp.
Det är en 500ss som är lite mer vässad än den gamla i den (som förövrigt har större cylindervolym än 600 sdi:n)Som jag har fattat det är det en snikmodell precis som 500ss.
Och det ska bytas drivaxel på alla XP-maskiner!
Hmm, konstigt att jag och syrran bara har fått papper på byte och inte farsan.. Han har en renegade.