Mxz700 Köpt tomgångs problem. Hjälp?:P

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Starta den och spruta startgas runt den, så hör/ser du ju om det läker därifrån. Är det långt gånget kanske det räcker med att bara titta där och se om den ploppat ut:rolleyes:

Ett tips sen är ju att öppna och kolla hur kolvarna ser ut innan du köper nya...

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Okey tack:D
Jag tror ändå det är dax för kolvbyte den har gåt 1000 mil typ.
Men vad är bäst nu sno pro lr orginal? (kolvringsflagning problem med orginal?):hmmmm:

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Starta den och spruta startgas runt den, så hör/ser du ju om det läker därifrån. Är det långt gånget kanske det räcker med att bara titta där och se om den ploppat ut:rolleyes:

Ett tips sen är ju att öppna och kolla hur kolvarna ser ut innan du köper nya...

Men en sådan packbox kan väll inte vara så dyr?
Om jag ändå plockar upp det så kan jag ju byta den ;) eller?

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Packboxen kan vara rätt dyr eftersom att det är en orginaldel. Men det beror ju helt på vad du anser vara dyrt.

Som någon sa tidigare så är både orginal och snopro gjutna kolvar. Själv hade jag köpt snopro just för att de är mycket billigare.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Packboxen kan vara rätt dyr eftersom att det är en orginaldel. Men det beror ju helt på vad du anser vara dyrt.

Som någon sa tidigare så är både orginal och snopro gjutna kolvar. Själv hade jag köpt snopro just för att de är mycket billigare.
okey, men en packbox i rinab till andra skotrar(hittade inte till min) gick på ca 500kr.
Men jag funderar på sno pro :)

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Men kröken är jävligt skabbig på skotern.... Kåpan har typ spruckigt snett och skit funderar på att jämna till den och lacka hela kröken + slutburk svart ^^
Tipps på bra färg? så det inte flagnar?

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
De håller förmodligen på ett ungefär lika länge. Svårt att säga.
Hade jag ägt skotern hade jag köpt snopro.

Det där med wd40 vet jag inte... köp startgas det är ju bra att ha till allt motordrivet:)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
wd40 funkar inte ...

Jag håller originalkolvar för lite bättre än sno-pro men köper sno-pro alltid till mina maskiner.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Men jag hittar inte någon internett sida som säljer sno pro? :S
Och hur kan man göra så att det blir snyggare buken är lite lagad med en popnitad metallbit. hur kan jag göra för att snygga till det? kan ta en bild sedan.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Men jag hittar inte någon internett sida som säljer sno pro? :S
Och hur kan man göra så att det blir snyggare buken är lite lagad med en popnitad metallbit. hur kan jag göra för att snygga till det? kan ta en bild sedan.
Duells har snopro kolvar till nästan allt, men du kan dock inte beställa därifrån själv. Dom skickar endast till företag, men om du vet något företag som beställer sina grejer därifrån kan du be dom ta hem ett par åt dig.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Du kan läsa och skriva på forumet hur mkt du vill, du kan kompmäta, lysa i avgasport / tändstifts hål för att kolla kolvsköljning mm men inget klår att faktiskt lyfta av toppen och kolla skicket på cylindrar.

Felet behöver inte vara där men motorn har några år på nacken och det var väl nåt skumt med att förra ägaren bara bytt en kolv !?!?

Stämmer det så skulle jag riva och se över.

Det är mitt råd, tar någon timme.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Okey, jo jag ska ta upp toppen och kolla :) Tror jag ändå ska byta kolvar, han innan hadde bytt båda fodrerna och ena kolven XD
Men jag ska kolla det där med packboxen;)
Vart kan man köpa band som man kan linda krröken? :p