Mxz700 Köpt tomgångs problem. Hjälp?:P

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Okey men vad är bäst/snyggast?;)det sitter ju som ett värme skydd på kröken , det är välldigt skabbigt snett sprucket och så. så lackar burken och bandage på kröken?
Biltema färg som tål 600 grader ^^

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Kan bli lite knepigt att linda, men allt går väl:rolleyes:

Alu-värmeskyddet som sitter orginal spricker alltid efter ca. 500 mil. Hade blivit snyggt att lacka och sedan på med bandage.
Men hur var det nu, räckte 600 graders färgen?

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
http://www.stenmarksmaskin.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=12323

Funderar på dem kolvarna:p
Men är det snopro?, det står något om snopro när man klickar på gjutnakolvar:p

MONTERA ALDRIG CROME-RINGAR I EN CROME CYLINDER! Motorn skär ögonblickligen! Kolvringar av molybdenstål kan användas i alla typer av cylindrar. OBS! Förvissa dig om att din cylinder är CROME, förväxlas lätt med NIKASIL.

Alla Sno Pro-kolvar är gjutna och levereras kompletta med kolvringar, kolvbult och låsringar.

INFORMATION OM ANODISERADE/TEFLONBEHANDLADE KOLVAR
Kolvar som är anodiserade/teflonbehandlade framgår i tabellen. Undantag kan förekomma då vi under säsong kan komma att komplettera från annan leverantör

Min har inte cromecylle va?

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag skulle säga att det är en kimpexkolv på bilden. Snopro är ju teflonbehandlade som det står där i texten.
Men stenmarks säljer snoprokolvar, det är ju bara ringa och höra vad dom säger. Hade själv tänkt köpa sådana till min förra från just stenmarks.

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Sv: Mxz700 Köppt tomgångs problem. Hjälp?:p

Nej...

Problemet var kolvringsflagning och att packboxen ploppar ut/ går sönder och läker ut fettet som ligger runt vevaxel på PTO sidan.

Kolvringsflagningen (som jag vill minnas brp inte riktigt vill kännas vid) förekommer inte på nyare maskiner...

Vevaxelproblemet kvarstår dock. (Tror inte 800R och E-tech har det problemet dock)

Köp original eller köp snopro, blir ungefär samma sak. Bägge är gjutna.
På min 800R var packboxen sönder efter 2500 km.Hade tur som lag på v-kittet och såg att fett hade lekt ut.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Nej han svarade på mitt inlägg om att packbox problemen var lösta i och med 800R motorn.

Vilken dom inte verkar vara... Kanske blivit bättre iallafall ?

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Men någon som vet om man kan lacka buken med plastfärg?

Plastfärg
Färgar och fräschar upp detaljer av plast. 400 ml.
Man "förstör" inte skotern när man lackar en sådan ster del svart? tänkte även lacka gallrena som nu är gula + plastfotstegen bak + plattan runt tanklocket (där tex hantagsvärme grejerna sitter) kommer det bli bra?
köper en hel begagnad buk (min är sprucken, lagad mm ) och fixar till den :p
Sitter det? det borde det väll göra? :D tack alla som svarar och har svarat!:D:beer:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Köp vanlig bättrings färg från biltema istället. Åsså slipar du ordentligt, grundar, lackar och klarlackar !

Tror det kommer sitta bättre än det där.

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag skulle inte lacka om jag vore du.. färgen får svårt att sitta i längden och då ser det inte bra ut

Har du fått tag på en svart buk som du har tänkt lacka gul eller?

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Okey ska tessta det då ;)
Är 1000kr bra pris för hela buken utom lyfftarm och allu minium plattorna (som håller upp buken fram) mina är av och buken är sprucken bra pris?:D