Alltid roligt å läsa sådana här trådar!!! Mycket bra jobbat!!!
Hur fäste du ihop ditt expansionskärl med bryggan(eller vad den heter)?
Kanske inte riktigt hör till din projekttråd men ni får ta bort det om det stör.
En gamel diskmaskin hörde jag skulle vara riktigt fin som garagetvätt om man bytte ut in och utlopp från vanliga vatten och avloppsnätet mot två 20 liters dunkar med avfettningsmedel+vatten. Placera tillloppsavfettningsdunken lite högre än maskinen bara. Efter en tvätt byter man bara plats på dunkarna. Någon som prövat det?
Tackar för det!! Ja du ska få se hur jag löste det lite längre ner på bilderna
Det där med diskmaskinen lät ju inte dumt alltså! Som redan frågat NÅN som testat detta!?
Update nudå....
Har j***ävlats en hel del ikväll tyvärr.....
Först när jag monterade ner motorn då hade jag kortat en kylarslang för mycket.... ja då var det bara upp med motorn igen och byta slangen mot en längre... suck... Skruvat ensammen ikväll också så man har fått lyfta allt själv
Sen så händer det en sak som hänt 2 ggr nu, Gängar fast variator bulten hinner dra kanske 2-3kg sen så ser jag att jag glömt en bricka på bulten...
Ja då gängar jag ut den och då har bulten gått av
IGEN.....
10mm av bulten går av och är jäms med vevaxel tappen.. kul!
Ja fram med borrmaskinen försöka tråkla ner den och komma till att borra...
Borrar ett 5mm hål och knackar in en mejsel och sen skruvar jag bara ut den!
Hur fasiken kan dem gå av på ut vägen??? är ju ingen belastning på dem då....
Hänt en gång tidigare som nämnts och då gängade jag in den för hand utan variatorn monterad och sen när jag gängar ut den så tog det i mot lite... tog i lite hårdare och fick ut den med handkraft utan verktyg....
Och då hade den också gått av 10-12mm
Jaja nu sitter då variatorn fast, men dock med 1cm kortare bult...
Men det är ändå 20-22mm gäng i så det ska nog hålla!...
Har då linjerat och dragit fast motorn så den sitter där den ska!
Kortade 3mm på dem främre hylsorna så att den skulle dra ihop lite mer...
Det som är kvar att göra med kylsysstemet är att sätta fast expansionskärlet.... och koppla ihop små slangarna där till motorn....
Ja lite bilder nu!!!
Kul
Här ser ni extra delen jag tog från 650 motorn.... Blev bra
Ja hoppas det går bättre i morgon! Och i morgon får man nog rycka i SNÖRET och höra hon sjunga lite :rock: