Ny skoter, vad ska jag välja?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
var har jag sagt att något av märkena är bättre?

jag skulle hellre ha tex en firecat än en yamaha viper/rx1 you name it.

enda yamaha jag tycker om är ju mtn modellerna för att yamaha är ena ***** blysänken.
men lite sås drar dom:D

B

Biosteel

du vet .. först när jag börja köra skoter så fanns det ingenting annat än arctic .. men efter hand så lärde jag mig att dte finns inget märke som är bäst utan det finns bara märke som man sj tycker om .. sen tror jag inte på att alla arctic drar mkt sås .. javisst min maskin gör det men förra maskinen jag hade Zr 600 -02 Extremtfint exemplar med 100 mil på mätaren drog då fan aldrig över 2 liter milen oavsett körning .. sen så ha jag aldrig fastnat för yamaha för att jag ha bara sett folk som ha skruvat i dom och på den vägen är det nog för att jag vet att det finns inge märke som man skruva mer i.. jag kan sträcka mig till att dte finns modeller av ett märke som man skruvar mer i men aldrig ett märke i sig :)

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.273
81
48
Övik
Det finns något som kallas för msn, alt. PM. Där kan ni i lugn och ro slåss om vilken skoter som drar minst bränsle.

Lynxarna med EVO chassiet är riktiga busmaskiner, bra fjädring och stabilt chassie som håller grymt bra! Dom är inte alls dyr nuförtiden, mellan 25-45k brukar dom flesta ligga i beroende på årsmodell.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Min Zr 900 03a dricker bens som sa***..ibland kan man tro att den har hål i tanken. Dock är det ju en 900 på 140hk men så som den dricker så..blev jä***** missnöjd med den när den dricker så mkt bens..det blir skoter byte till nästa säsong

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
ja nämn valfri arctic-cat som går billigare än en jämförbar yamaha.
välj absolut vilken du vill.

ett tex en srx får du i princip inte att dra över 3 liter milen och det på 145hp...

men sen kan ju dom som har någon annan åsikt komma med ett instick här då?
för jag tror faktist inte att det kan finnas någon annan än du som kan vara helt seriös och säga att en arctic drar lite vid HÅRD körning.

kan erkänna att min rs har snittat runt 2.5-3 liter milen dom 300mil jag har kört med den så det där med rulator kan du stoppa upp i arslet.

inse fakta för fan
Då skulle jag vilja jämföra en f6:a med en Vmax4 .... Skillnad?

D

Deleted member 9532

Jag skulle till att börja med leta efter någon fräsch skoter med nya chassiet. Passa på nu på vårkanten att leta efter "sommarpriser"

Senast redigerad av en moderator:

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Måste va fel på min arctic då? Har1140cc och nästan 250hk i maskinen = Mycket hårt trimmad!) Har aldrig fått den att dra över över 4 liter milen i snitt!! Kom igen det beror på skick och handhavande med grejjorna! Rätt justerat och ordning på alla prylar så får du bäst prestanda och en rimlig bränsleförbrukning beroende på vad du har att köra med!!

Rätta mig ocm jag har fel... Mvh P

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Men om vi säger såhär, jag kör hellre en skoter som tar 5liter/milen om den är jävligt kul att köra istället för en som tar 1.5liter/milen och är jävligt tråkig att köra..

Räkna om till roligt/liter istället för mil/liter

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Detta är ett faktum: Ska man ha kul så kostar det! Dessto mer man plöjer ner i leksaker dessto dyrare blir det att leka!

Det enda som skiljer Män från Småpojkar är prislappen på leksakerna!!

Eller?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ajja vi kan vända på det.

är det någon som påstår att inte yamaha drar lite sås?

B

Biosteel

men komigen det finns ingen skillnad..isf kan vi göra om allt det här till ett märkesforum