Har inte skrivit här på ett bra tag...
Tur i oturen så blev det en sväng helgen före fjällresan, men det blev totalt fiasko.
Piratgrejerna som jag använde mig av till variatorerna var rent skräp.
Jag tyckte skotern börjad växla konstigt så när jag kikade under huven visade det sig att två av rullarna i primären var helt borta så det vara bara att lasta på släpet.
När jag sen kollade närmare hade även bussningen på den rörliga skivan i sekundären vandrat ut så det blev snedbelastning mot helixen så glidklackarna mosades så min nya helix gick mot metall och blev repig.
Jag hann inte få till det före fjällturen så jag fick låna skoter till den turen...
Rinab där jag köpte delarna gav mig pengarna tillbaks för variatorprylarna efter jag returnerat resterna så det var lite plåster på såren, men en fjällresa med en Lynx 550 och en trasig Helix var en bonus som jag helst hade klarat mig utan (Helixen kan eventuellt gå att slipa till och rädda)
så denna säsong landade på ca 5 mil ledkörning...
I bland blir det dyrt att handla billigt
Aldrig mera piratgrejer till variatorerna har jag iaf. lärt mig.
Nåväl fick ihop variatorerna dock med original helix (39 grader istället för 43) och fick tillstånd att göra några provrepor i slalombacken (stängt för säsongen).
Efter noggrant övervägande har jag bestämt mig för att skaffa mig en mer familjevänlig maskin, så jag kommer nog att sälja maskinen om det finns intresse.
Det är ju svårt att prissätta ett sånt här bygge men jag tänkte börja på 69.995:- eller bud.
Maskinen säljs med ASA Pro stötdämpare runt om
CE mattan 162" är i bra skick inga kammar borta
Skickar med en laptop för injustering av MCX boxen (finns en del att finlira där då den går lite fett på låga varv).
finns lite att hämta i variatorerna också, alla brickor till supertipvikterna medföljer samt olika fjädrar (43 graders helixen kan ev. gå att slipa till och rädda).
renoveringssats till turbon medföljer också (köptes i förebyggande syfte)
Pm:a för mer info