David Mach Z
Det man bör byta i ditt fall är:
Kolvringar
Drivhjul
Matta
Kedja + drev
Drivaxellager
Plus förmodligen renovering av variatorer.
Ovanpå MCX kittet tillkommer variatorsaker och kalibrering + montering.
Byter man dessa saker och kollar igenom maskinen ordentligt så ser jag ingen anledning varför den inte skulle hålla. Men 1000 mil med turbo utan problem vet jag inte. Du ska tänka på att påfrestningarna ökar i kvadrat när du monterar turbo, allt slits snabbare och hårdare. Men den bör hålla. Allt beroende på hur noga man är när man går igenom den på servicarna. Och använder sunt förnuft när man kör självklart.
Men om jag ska rekomendera ett kitt så blir det 240kittet, eller det nya 180kittet. Med det stora kittet blir det lätt små problem som kan vara svåra att lösa om man inte är van/kunnig vid turbos.
Kitten bör endast köras 98oktan, dyra saker att haverera.
Hoppas det var ett bra svar.
MVH// Jonte