Det är intressant att se hur lössnöintresset nästintill förpestar innehållet här på forumet. Till den milda grad så att råden nästan blir oseriösa.
"Hej! Jag kör mestadels led, men ibland svänger ut på en myr för att surfa. Vilken skoter skall jag köpa?" RMK/Summit, för den går bäst i lössnö.
"Jag behöver en skoter för att dra pulkan och familjen med." RMK/Summit, för den går bäst i lössnö och är inte en så dålig dragare som man kan tro.
Som att köpa en SUV och bo i Stor-Stockholm ungefär.
Jätteroligt att köra runt i branterna med en lättstyrd lössnöraket i form av en RMK/Summit, men att rekommendera en maskin med smal spårvidd och dåliga dämpare till en som vill leka ledraket blir löjligt.
Kör själv en Nytro med spänd krängningshämmare, bra dämpare och rejäla styrstål i raskt tempo på led. Det gör jag för att det är ruskigt fin ledräsare och inte för att det var den bästa lössnöskotern på marknaden.
Sedan så gillar jag den för att det är en fyrtaktare så att jag inte behöver tänka på att byta kolvar efter varje säsong och kontrollera om veven är rak efter varannan.
Lika som att man köper en Volvo V70 för lastutrymmena och att det är en trygg bil, inte för att den måste gå i 300 km/h på Autobahn.