Original nödstopplina till RMK Assault?

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Jag har bestämt mig för att fixa en nödstopplina på min RMK Assault efter att jag blivit lite skrämd av den video som snurrar med snubben som fastnar mellan bander och tunneln.

Grejen är att jag ofta tar turer på egen hand efter jobbet och då finns ju ingen hjälp till hands om det skulle hända något.

Nu är jag rätt säker på att det fanns original plug-and-play-lina till RMK men idag när jag hälsade på hos min Polaris handlare så såg det mest ut som frågetecken.

Lyckas inte hitta där jag läsa om denna tidigare.

Finns det någon bra webbsida (svensk) där man kan hitta den med pris och ev. katalognr?

Det enda de kunde komma på var stoppen till IQ men det stod inget i katalogen om att den skulle vara plug-and-play osv, priset var va 850 kr.

Någon som vet?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Det borde vara samma nödstopp på Iqr. Själv tog jag bara en äldre skidoo nödstopp och kopplade in. Kontakten åt nödstoppen sitter just nedanför styret där det finns en massa kontakter inni en strumpa.
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Köpte en förra veckan av samma anledning som dig och den kostade 760kr. Kommer tyvärr inte ihåg art nr till den..
 

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
Jag köpte en " Polaris Switch Tether" med artikelnr 4010849 i vintras. Fungerade fint att montera på min Switchback Pro-r, finns som sagt en ledig kontakt en bit ner på styrstången.


Skickat från min LT26i med Tapatalk 4 Beta
 

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Perfekt, tack! Artikelnumret gjorde det enklare att hitta diverse amerikanska trådar om just detta. Nu gäller det bara att hitta en online för bra pris :)
 

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
Om du vill handla från usa kan du nog komma undan billigare, tror jag gav ca 40 dollar för min.

Skickat från min LT26i med Tapatalk 4 Beta
 
K

krickus

För att denna är helt värdelös, lossnar andels för lätt och kan därför leda till att man tappar skotern på något olämpligt ställe, original är mycket bättre.

Skulle själv rekommendera denna om man är rädd om skotern... kostar 395:- i Sverige:
Var köper man en sån?
 

hilto

Aktiv medlem
2 jan 2012
88
0
6
Enviken
För att denna är helt värdelös, lossnar andels för lätt och kan därför leda till att man tappar skotern på något olämpligt ställe, original är mycket bättre.

Skulle själv rekommendera denna om man är rädd om skotern... kostar 395:- i Sverige:

Vart köper man en sån Asker? :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Va fasen. 179kr i frakt! Så hutlöst! Nån som bor i närheten och kan knalla in och köpa en hög och skicka ut till alla intresserade!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Va fasen. 179kr i frakt! Så hutlöst! Nån som bor i närheten och kan knalla in och köpa en hög och skicka ut till alla intresserade!
Ofan, jag beställde massa däck mm så då tänkte jag inte på att 179:- i frakt var så dyrt men är det samma frakt även om man beställer en grej som lätt går som brev så...
Finns intresse så kan jag fixa hem ett gäng (behöver själv fler också) som borde gå för 400:- inkl frakt.
 

hilto

Aktiv medlem
2 jan 2012
88
0
6
Enviken
Man betalar då inte 179:- i frakt för den. när dom kan skicka de som brev för 50 lappen :)

Asker jag är intresserad om du fixar hem :)
 
K

krickus

Ofan, jag beställde massa däck mm så då tänkte jag inte på att 179:- i frakt var så dyrt men är det samma frakt även om man beställer en grej som lätt går som brev så...
Finns intresse så kan jag fixa hem ett gäng (behöver själv fler också) som borde gå för 400:- inkl frakt.
Jag köper en i sånna fall!
 

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Hur är det med installationen av en sådan Pro Armor, finns det några dummy-instruktioner på nätet kanske?

Och, vad är det som gör att denna är så mycket bättre?
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Installation av nödstopp är enkelt och principen är samma på alla. Om tveksam får du garanterat hjälp här på forumet! :)
En NS är så att säga potentialfri, så att koppla är rätt lätt. :)

Angående vrf den är bättre så ger jag lite gissningar om att den inte har lika lätt att döda skotern av misstag. Helt enkelt för att den dels måste dra ut hela vägen för att döda, en vanlig NS räcker i regel att den lättar lite för att påverkas. Sen kan det vara så att den går en gnutta tyngre/trögare att påverka än en vanlig NS.

Den har helt enkelt en betydligt mindre risk för "driftstörningar".

NS=Nödstopp.
Och skriver på telefon så ber om ursäkt om något verkar konstigt. :p